Regn och förberedelser

Elsa sov faktiskt i sin säng ända till ett inatt! Det är rekord! Och inte heller väckte hon mig med ett illtjut eller gnäll, nä hon låg nöjd och jollrade för sig själv mitt i natten. Det var nästan jag trodde någon bytt ut henne 😉 Av gammal vana lyfte jag över henne till oss (fråga mig inte varför egentligen. Jag var väl i chock) och hon fortsatte kvittra lite innan hon antagligen somnade om för det gjorde jag iallafall. Jag tror ta mig sjutton hon inte gnällde något alls nästan resten av natten men åt gjorde hon ett par gånger. 

Däremot höll Albin på inatt. Jag hann bara släcka lampan, blunda och börja glida in i drömvärlden när jag plötsligt väcks av "Mammaaaaa. Mammaaaaa. Mammaaaaa!". Går in till Albin och där får jag order om att lägga mig på mattan bredvid och "ila mig"/vila med mig, sätta igång Bamse och låna en "mapp"/napp. Det var riktigt kallt att ligga där på mattan i bara trosor och "ila" kan jag säga. Täcket hann jag inte ta med mig när jag snabbt rusade in för att inte Elsa skulle vakna och gå och hämta det vågade jag inte heller med risk för ett ramaskri från den lille herrn om jag skulle gå. Han somnade om relativt fort och jag kunde smyga tillbaka till min säng och täcke 😊 
Senare under natten vaknar han igen men då gick Peter istället. 

Morgonen här hemma innan dagis var lugn, varken jag eller Elsa hörde dom knappt. Förän de kom in och skulle pussa hejdå.

Det har regnat här mest hela tiden och det blev en kortisrunda med jycken innan jag och Elsa styrde in mot staden för några ärenden.
Elsa i selen på magen under paraplyet 😊 

Nu är nästan allt införskaffat och klart inför dopet på lördag. Några saker kvar som inte går att förbereda förän imorgon, tex. hämta blommorna och fixa bordarrangemangen. Så ja, det blir en tur in till stan imorgon också.... 
Sedan är jag lite ledsen över att jag inte hittade någon ny outfit att ha på mig. Min plan var en snygg långklänning men så blev det ej. Helt hopplöst att köpa sig kläder när man ammar och då speciellt klänningar. Knäppning i ryggen är inte speciellt smidigt när man ska amma. Beställde ju hem en klänning men den var förskräcklig! Och sedan hittade jag ingen annan. Får istället ta något gammalt ut garderoben och se glad ut ändå.
Däremot barnen kommer vara superfina! 



Kommentarer
Postat av: Farmor

Du blir superfin också och strålar ikapp med barnen :-)

2014-09-25 @ 20:16:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0