Andra tanden!

Kände nu ikväll att Elsas andra framtand där nere (högra) nu har tittat fram! 
Det förklarar väl varför hon vakna vid halv tio igår kväll och ville inte somna om. Hon fick komma upp och for runt som en hyperaktiv duracellkanin. Heltokig! Vi gick och la oss men det dröjde ända till efter elva innan hon äntligen coolade ner sig och försökte sova. Gapade och skrek gjorde hon också och tillslut vaknade även Albin. Jag la mig inne hos honom och vi somnade fort. Vaknade sedan av ett Elsailltjut, tittar på klockan och då är den redan halv fem! Det kändes som jag bara blundat i typ fem minuter. 
Jag smet ut från Albin och la mig i min säng. Hade dock svårt att somna om. Väcks sedan av Albin som kommer in till oss efter sex någon gång. Vi tränger ihop oss allihopa i sängen och Albin kan inte låta bli att pilla på Elsa så hon vaknar ju såklart. 

Vi säger hejdå till pappan fast att Albin protesterar mot att han ska iväg och jobba.

Efter frukosten gick vi ut. Det hade kommit lite mera snö så Albin skottade och så tittade vi på när farfar plogade med traktorn. Vi gick lilla svängen runt och Albin stannade till hos Göte och hjälpte honom att skotta lite också. Elsa somnade tillslut i vagnen. 
Vi var ute över en timme för att sedan gå in och äta en tidig lunch redan vid kvart i elva. Skotta snö är bra för aptiten 😉 Därefter satte båda barnen den tvära sidan till och gjorde allt för att inte vila middag. 

Vi masade oss ut även på eftermiddagen och åkte ett varv runt med pulkorna. 
Sedan åkte grabbarna in mot staden för besiktning. Jag och Elsa åt och sedan tog hon faktiskt en liten välbehövt tupplur.
Vid halv sju kom grabbarna hem igen. Lite nedvarvning framför Bolibompa med lite "iff"/chips och nu är båda barnen nattade.



Lyckades få ett kort på den första tanden idag. Uselt men man kan skymta den 😉 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0