Ännu en "hektiskt" kväll här hos oss

Nu har Albin klarat av sin kräkpremiär (bortsett från när han var bebis och kräktes konstant 😉). Han la sig vid sju och kunde inte somna. Var upp hundra gånger och vi la tillbaka honom hundra gånger. Vid nio hörde jag att det lät konstigt där inifrån och strax efter gnäller han "jag är kladdig". Jag går in och konstaterar att han är kladdig. Ganska mycket dessutom.
Albin är mest upprörd över att hans pyjamas, täcke och säng är kladdiga och bryr sig föga om att han just lagt världens pizza. 
Det blev till att stoppa in honom i duschen. Ta hand om oredan i sängen och starta tvättmaskinen.
Mer illa tycks han inte må iallafall och det är skönt. Troligtvis ingen magsjuka. 
Jag däremot mår illa. Men det är nog mest bara psykiskt 😊 

Nu pågår nattningar. Igen. Elsa sov oroligt i en timme efter nattningen och sedan ville hon inte vara själv. Och när incidenten med Albin skedde så vaknade hon upp helt.
Men nu är båda barnen i säng igen sedan en stund. Eller Elsa har jag lagt i vagnen och står i hallen och guppar. Kan ju testa iallafall. Hittills utan framgång. 
Peter ligger inne hos Albin igen. Hoppas han somnar och att det inte blir något mera under natten.

Kommentarer
Postat av: Mamma / Mormor

Lille gubben då, men någon gång händer det. Hoppas att det räcker med en gång och att båda barnen sover nu.

2015-01-06 @ 22:26:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0