Kalas och snor

Inatt har vi sovit som krattor. Elsa har hostat, snörvlat och gnäll både nu och då.
Albin vaknade också inatt och kom in och gnällde att hans ögon var så dimmiga. 

Lite innan sju var det morgon och sedan dess har jag torkat snor konstant. Det är nog snor överallt här hemma.
Hur kan det hinna produceras så mycket snor?!
Albin har dessutom varit lite geggig och röd i ögonen. Medan Elsas hosta har varit väldigt lindrig under dagen. Och hyfsat pigga har de för övrigt också varit.

Vi var ut en sväng på förmiddagen och det var riktigt skönt ute. Elsa somnade i vagnen och Albin skottade snö.
Sedan kom Jessica på besök.
Jag försökte få i barnen lunch men det gick sådär med de båda. Albin åt en macka tillslut iallafall.
Middagsvila hade ingen av den lust med. Albin ledde jag tillbaka in på rummet många gånger och Elsa var det inte ens någon ide' att försöka söva igen. 
Det blev med andra ord en ganska stojig eftermiddag och mitt huvud kändes fullkomligt urblåst ett tag.

Jessica fyllde år idag så hon hade med sig tårta! 😊 Den kalasade vi på efter middagen.
Ingen matlust hos barnen till middagen heller men två tårtbitar åt Albin lätt upp.

Vid läggdags kändes Albin faktiskt lite varm. Han fick sig en "hutt" och somnade ovaggad.
Elsa började ju såklart hosta nu igen när hon lagt sig och just nu sover hon här i mitt knä. Hon är fruktansvärt täppt! Lilla gumman <3

Pigga vakthundar 😉 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0