Lördag

Imorse kom farmor hit igen. Efter frukosten tog hon med sig båda barnen ut. Elsa somnade så fort vagnen kom ned för trappan nästan så Albin och farmor gav sig ut och trampade traktor.
Peter donade med sitt och jag med mitt. 
Mitt innebar att plocka bort det sista av julen och tvätta så mycket jag hann. Fyra maskiner hanns med. Eftersom det är helt hopplöst att försöka hinna tvätta i veckan med båda barnen hemma är tvättberget enormt framåt helgen. Var kommer all tvätt ifrån?!?!?! 

Efter lunch blev det vila. Elsa sov gott på farmor och farmor sov gott under Elsa 😊
Albin sov som Pippi och rullade tom. ur sängen med ett duns i sömnen. Men han flyttade bara upp sig i sängen igen och fortsatte sova. Fast denna gång på tvären.
När klockan slagit två fick vi faktiskt väcka latmaskarna 😊
En liten fika och sedan var det dags att kasta ut granen. Och det gick otroligt snabbt och lätt!
Albin har nämligen dagligen hela veckan försäkrat sig om "inte kasta ut granen idag" och när han sett att jag plockat bort tomtarna och annat julpynt har han protesterar ljudligt och nästan börjat gråta. Han har velat att det ska stå kvar. Men det vill inte jag 😊 Men idag flöt det på fint.

I granen gömde sig varsin smällkaramell till barnen och jycken. Det hör ju plundringen till!

Och ut kastades granen!
Ut i snöstormen 😊

Granen fick avsluta sin jul i eldtunnan med sällskap av Albin och pappan. 
Jag och Elsa fick stanna kvar inne och dammsuga barr. 

Resterande tid av kvällen har ägnats åt klyx, se på film, äta hemmapizza, överraskas av totalt mörker, bada barn och nu nattning.

Tjingtjong! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0