Tisdag

Idag drog babysimmet igång igen. Kul! 
Elsa var lite blyg de första minutrarna i bassängen men det släppte fort. Hon var som en fisk i vattnet och hade jättekul! Hon "dök" från kanten gång på gång och minen hon hade varje gång när hon lutade sig fram och tippade ner i vattnet var oslagbar. Önskar jag kunnat filma! Hon dök också en gång från simfröken till mig. Men sedan räckte det. Hon krokade sig fast runt halsen på mig och släppte inte i första taget 😊


Halv fyra hade Elsa 10 månaderskollen med läkaren på Bvc. Vi kom iväg med god marginal tidsmässigt 😊 På plats mötte pappan upp oss för att följa med.
Jag berättade för Albin att Elsa skulle till doktorn. "Äjsa lite huk/sjuk" tjatade han sedan om och försöka förklara att Elsa ska till doktorn fast hon inte är sjuk utan bara kollas var lite svårt 😊
Kollen gick iallafall bra och båda barnen skötte sig fint. Albin undersökte leksakskorgen men höll hela tiden ett vakande öga på vad doktorn gjorde med Elsa och var fram ett par gånger till henne precis som att försäkra henne om att han var kvar och att hon kunde känna sig trygg. 
Efter Bvc drog vi till Donken för middag. 

Albin är väldigt fixerad vid vem som åker i vilken bil när vi träffas såhär och har olika bilar och idag blev det lite extra rörigt för honom 😉
På tisdagar hämtar ju farfar honom på dagis och då lämnar farfar sin bil där och Albin och han åker pappans bil hem (pga bilstolen) och pappan tar farfars bil hem på eftermiddagen. Så när vi åkte hemifrån i eftermiddags stod ju pappans Audi parkerad här hemma, vi åkte iväg med Saaben och pappan mötte upp oss med farfars Saab. Mycket att hålla reda på! 😉 Dessutom stannade ju jag kvar i stan så pappan och barnen åkte vår Saab hem medan jag tog farfars Saab. Ni kan ju tänka er att Albins hjärna gick på högvarv 😉

Jag hade tandläkarkontroll vid sex. Måttligt roligt. Men det gick bra! Allt såg fint ut bortsett från att lite från lagningen jag gjorde 2012 hade lossat och behövs lappas på lite. Och så diskuterade vi min lilla bonustand. En liten bebistand som liksom ligger snett under visdomstanden uppe på vänster sida. Hon upptäckte ju den när jag var där sist (2012) och hon blev riktigt fascinerad. Haha! Hon vill helst ta bort den men jag väntar lite med det eftersom den inte ger några besvär än.

Den lilla avlånga grejen till höger är min berömda bebistand 😊 

I mars ska jag tillbaka för att fixa den trasiga lagningen. 

Efter tandläkaren fixade jag veckohandlingen. Att handla klockan sju en vardagskväll var mycket behagligt! 
Jag var hemma vid åtta och båda barnen sov. Bra jobbat både barn och pappa! 😊

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0