Torsdag

Kväll igen. Tycker dagarna enbart består av morgon och kväll. Dagarna går fort trots att man knappt gör något.

Elsa och jag hade en lugn hemmaförmiddag även idag. Vi gick inte ens ut då farfar tog en runda med jycken.
Den lilla damen la sig igen redan efter bara timme efter frukosten och somnade gott. Hon sov och sov. Jag var tillslut tvungen att väcka henne lite innan elva så vi skulle hinna till dagis och hämta brorsan.
Yrvaken tjejja <3

Idag har det snöat nästan hela dagen och nu är det vinter på riktigt. Jag gillar det! 😊
"Min" årstidsreflektionsalle' i förmiddags. Den bara skriker VIIIIINTERRRR 😊 

Albin var inte riktigt lika samarbetsvillig idag när vi kom hem som han varit de senaste dagarna men han la sig iallafall slocknade ganska omedelbart.
Elsa och jag åt lunch. Hon hade däremot svårt att komma till ro. Inte så konstigt med tanke på hennes långa förmiddagslur.
När hon somnat drog jag tummen ur röven och gick ner för att börja ta tag i högen med utväxta barnkläder som bara växer och växer. Tänkte börja försöka sälja bort lite. Men fy vad vemodigt det känns. 

Elsa vaknade vid halv tre och så även Albin.
Den lille herrn vaknade som ett monster och bara grät och skrek. Han ropade efter pappa och tjöt. Vi ringde honom och han kunde lugna Albin lite genom att berätta att han snart kommer hem från jobbet. Medan vi väntade klädde vi på oss och gick ut och åkte pulkatåg!
Och inte länge efter det kom pappan hem! Tidigare än vanligt. Bara för att Albin var så ledsen 😊
En liten stund i sandlådan/snölådan hann vi också med innan vi gick in och gjorde middag.
Albin åt blodpudding för glatta livet och Elsa mofflade i massvis med pyttipanna och en skiva blodpudding!
Idag var en sådan där dag då hon ska äta själv. Pyttipannan passar ju jättebra till det. Men kalopsen till lunchen lämpar sig inte riktigt lika bra. Det gick ändå 😊 

Efter middagen fick båda barnen bråkgapochskrikrycket så det var ett jäkla liv här. 
Slängde dom båda i ett bad och det blev genast behagligare för våra öron 😊 Efter blev det sängen direkt för Elsa och nu sover hon sedan en stund tillbaka.
Även Albin har lagt sig och läser saga med pappan hör jag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0