Tystnaden och lugnet har lagt sig. Äntligen.

ÄNTLIGEN har den lilla damen somnat igen. Bara lite drygt fyra timmar efter att hon vaknade.... 
Hon är hopplös! Kvällarna blir ju bara värre och värre nu. Vad ska vi ta oss till? Vad är felet? 

Albin sover jättegott sedan några timmar tillbaka. Inga mer kräkningar. Troligtvis ingen magsjuka alltså. Vi misstänker istället att det fortfarande är en förstoppning som spökar. Ska ringa barnmottagningen imorgon och höra mig för.

Jag sedan igår ont av en blåsa på tungan. Den sitter på sidan, långt bak och långt ner på tungan. Det är inte behagligt alls! Idag är det hemskt! Det gör ont att prata, det gör ont att äta och det gör ont att svälja. Så fort tungan rör sig lite så gör det ont! Jag har inte pratat i onödan idag och när Peter inte hört vad jag sagt och jag måste upprepa mig kan ni ju förstå att jag tänt till. Haha! Jag tom. valde att förbise några av Albins hyss för att slippa prata. Jag läspar samt pratar inte heller riktigt rent dessutom.
Och nu när jag inte har massa annat att tänka på utan bara försöka sova värker det trots att jag tigger som muren. 
Imorgon är det förhoppningsvis bättre! 

Annars har dagen bara passerat. 
Vi var hemma vid lunchtid från vår handling och barnen samt pappan la sig för vila medan jag försökte få i mig lite macka. Jag lyckades bara tugga i mig en banan till frukost med min onda tunga. Grabbarna åt korv på Ica medan jag hoppade det och påbörjade handlingen istället.
I eftermiddags fick grabbarna för sig att baka chokladbollar och dessa provsmakade vi lite senare.
Peter lagade sin första chiliconcarne (efter påtryckningar från mig så jag skulle slippa 😉) och den blev väldigt god. Bortsett från lite klen kryddning. 
Albin tvärvägrade att äta och stängdes in på sitt rum. Kanske han kände av illamående redan då? 
Och hur resterande tid av vår kväll har sett ut vet ni ju redan.

Nu säger jag godnatt!

Från dagens shopping 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0