Pappans födelsedag

Albin har haft över 38 i temp hela dagen idag men att få honom att ta det lugnt har varit omöjligt. Han har grejat och fixat hela dagen som vanligt. Och sova middag fick han aldrig ro till. Han stupade i säng vid sju ikväll 😊

Vi gratulerade pappan med paket på sängen imorse och skönsång. (I själva verket hade han redan varit uppe i någon timme med barnen och gick sedan och la sig igen när jag kom upp vid åttatiden 😉). Barnen slogs om att hjälpa till att öppna paketen. 

Vid frukosten fick Albin fasligt bråttom ut när farfar började klippa gräs. Han skulle ju åka med såklart!
Förmiddagen spenderades ute och stundvis blev det sådär äckligt varmt. 
Grabbarna fortsatte på klippagräset temat och klippte i "hagen" på baksidan och nere vid växthuset bla.

Efter lunchen sov Elsa middag men Albin kom aldrig till ro.
Himlen blev bara mörkare och mörkare och det mullrade rejält på håll. Elsa vaknade av oljudet.
 Vi plockade ihop allt ute och gick in och gjorde fika. Just då öppnade sig himlen 😊

Framåt fyra kom farmor för att gratulera födelsedagsbarnet.
Regnet upphörde och solen tittade fram igen.
Grillade hamburgare till middag och plockade av nästan de sista jordgubbarna till efterrätt.

Farmor skulle hjälpa till och natta Elsa men det gick inte alls idag. Hon blev skogstokig och skrek hysteriskt. Jag bytte av och tillslut sov hon. Helt utmattad. 

Peter har mest varit nere och spelat tv-spel ikväll. Trevligt sällskap. Men det är ju hans födelsedag så jag låter honom göra det 😉

Åskan mullrar på håll igen och det regnar lite hör jag. Mysigt! 

(Jag har inte tagit ett endaste kort idag! Helt ofattbart! Det har nog inte hänt de senaste tre åren 😊) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0