Tjänat pengar och ridit

I förmiddags gjorde jag affär igen. Jag sålde iväg det gammla skrivbordet som stått ute i garaget sedan i vintras. Farfars arvegods. Jo, jag hade han tillåtelse att sälja 😉
Igår eftermiddag fick jag tummen ur och la ut en annons på blocket. På kvällen fick jag mail från en intressent och vi bestämde att hon skulle komma hit idag, vilket hon gjorde och köpte eländet 😊 Vi fick en riktigt bra slant för det! Och Peter som höll på att elda upp det våras! Tur jag blev förbannad på honom så han lät bli 😉 Haha! 

Vi fick höra av ena granntjejen att de skulle iväg på Hästis så vi passade på att gå dit vi också. Vi fixade lunch åt ungarna snabbt och gick sedan iväg.
Dom som har sina hästar ställda här borta hos vår grannbonde över somrarna brukar ha Hästis för bynsungar. Beroende på barnets ålder och ridvana så gör de olika övningar osv.
För Albins del var det ju andra gången uppe på en hästrygg så han leddes bara runt i volten några varv. Men han fick också prova på att trava. Först höll han på att glida ur sadeln men sedan kom han på hur han kunde knipa sig kvar. Jätteduktig var han och kul och spännande tyckte han det var!
Jag gick ju såklart med bredvid men det var bara vid travet jag behövde hålla i honom lite.
Han fick sedan vara med och leda hästen bort till stallet och in i boxen. Samt borsta och ge dem havre och morötter. Han tog för sig och hakade på de lite äldre tjejerna som varit med många gånger innan 😊
Och vilka tålmodiga hästar! Jisses! Fem ungar som flängde omkring, red, klappade, borstade, krafsade hovar och slogs om att ge morot. 
Den lilla som Albin red på hette Candy och den andra lite större Walkman 😊
Det var en nöjd kille som cyklade hem därifrån ett par timmar senare. Han hade ju tom. "tränat" med hästen! Alltså travat menade han 😊

För Elsas del var planen att hon skulle sova. Hon somnade i vagnen på vägen dit men vaknade så fort hästarna klev ut från stallet. Jag hade glömt ta med skor till henne. Men det gick ändå. Pappan lyckades söva henne tillslut.

Hemma tog vi en fika på trappan innan vi åkte in till staden för handling.
Elsa valde kläder själv idag! Hon hittade kjolen i klädlådan imorse och vägrade släppa taget om den förän den satt på henne ❤️

Biltema och Ica besökte vi innan vi intog dagens middag på Donken. För ovanlighetensskull åt Albin upp nästan hela sin hamburgare! 😊

När vi kom hem tog vi en liten promenad och fastnade borta hos gammelgrannarna där vi blev bjudna på fika. Vi stannade bara en kortis innan vi gick hem och slängde två trötta barn i säng. De somnade fortare än fortast 😊 

Kommentarer
Postat av: Mamma / Mormor

Vad mycket roligt ni gör :-D

2015-07-14 @ 10:13:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0