Vacker morgon grå kväll

Inatt sov jag som en kratta så att vakna till väckarklockan tjugo i sex imorse var en lätt match. Kändes som jag var vaken mer eller mindre hela natten.
När Elsa för ovanlighetensskull faktiskt låg i sin säng hela natten så kom istället Albin in till oss redan vid tolvsnåret. Peter hade inte ens lagt sig då och jag orkade bara inte försöka få honom tillbaka till sin säng så han fick ligga kvar. Mysigt ❤️ men han tar plats.... Och Elsa har knorrat var och varannan timme natten lång för att hon inte fått komma över till oss. När ska hon förstå att vi alla sover bäst i våra egna sängar?! 

Påvägen till jobbet imorse hann jag få njuta av en fantastiskt morgon!

Jobba gick bra! Det flöt på bra och känns helt ok. Ett städjobb som inte tar knäcken på en, helt perfekt att börja med ju! 😊
Jag ska gå bredvid på fredag också och vill jag så får jag jobbet sedan.

Jag var hemma redan vi tio i förmiddags igen och möttes av lekande barn, mormor och morfar ute.
Barnen gick ju upp innan jag hann hemifrån imorse 😉 
Peter hade tydligen gått och lagt sig igen för honom hittade jag inne nerbäddad i sängen. Det är han värd ❤️😊
Jag fortsatte målandet av kökssoffan och jag tror jag är nästan färdig nu!

Efter lunchen sövde jag Elsa i vagnen på 30 sekunder. Hon har fullt sjå att hålla sig vaken hela förmiddagarna.
Albin fortsatte istället att köra slut på mormor och morfar in i det sista. Det nya är att bli påputtad på bobbycaren och köra rally. Alltså att den som puttar på springer. Haha! Så roligt får han vänta med att ha till mormor och morfar kommer upp nästa gång 😉

Vid halv tre vinkade vi hejdå och vi får nu klara oss själva.
Elsa och Albin hade gärna behållt dom här lite till eller glatt följt med dom hem!
Det var under protest de bars ur bilen.

Resten av eftermiddagen var grå och regnig. Vi städa upp inne efter alla gäster 😉, jag sydde lite nya stolsdynor och tvättade bla.

Elsa stupade i säng vid halv sju och inom en halvtimme sov hon. Det är annat än de två senaste kvällarna med tvåtimmars nattningar med mormor 😉
Medan jag sövde Elsa somnade pappan på soffan medan Albin satt bredvid i godan ro och tittade på Bompa. Jag nattade Albin också.
Sedan dess har de sovit som stockar.

Jag har varit ut i regnet och plockat en drös äckelsniglar.
Farmor hade vägen förbi och tittade in en liten liten snabbis. 
Nu är det läggdags även för oss. Jag var så jävla trött efter lunch att jag knappt visste vad jag hette men nu är jag istället väldigt pigg. Typiskt! 


Ungarna och pappan började leka tåg förut. Kul tyckte de alla tre! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0