Vakna till gråväder

Igår kom Albin intassande till mig vid sju på morgonen. Han kröp ner under täcket och låg och drog sig en halvtimme, sedan blev han rastlös. Jag gick upp och satte på tvn åt honom och jag gick tillbaka till sängen. Vi båda blev nöjda 😊 Dock dröjde det inte länge förän nästa unge kom in klampandes (Elsa har inte lärt sig smyga än. Hon klampar fram som en elefant 😊) och tillslut var det lika bra att gå upp. Innan huset vändes helt uppochned. 

Albin konstaterade att det var gråväder ute. Det stämde bra! Men det sprack faktiskt upp mer och mer och regn kom det inget förän framåt kvällen.

Peter fick för sig att börja röja ut matkällarn där nere. Det är något vi haft på att-göra-listan sedan vi flyttade in hit för tre år sedan. Men som tillsynes inte prioriterats och blivit av. Men nu så! 😊 Farfar tog det som han ville ha av sitt och resten kördes till tippen. Vid nio på kvällen, när jag och Peter gav upp för dagen var det rent och snyggt där nere. Det är Peters förtjänst, jag hjälpte knappt till något alls. 

På förmiddagen, innan gråvädret gav sig iväg målade vi lite
Och så bakade jag och Albin bullar
Jag är världens sämsta pedagog när det kommer till bakning och matlagning. Jag tycker inte sånt är kul och vill bara få det fort överstökat så därför blir jag bara irriterad när det är ungar i vägen, mjölet far omkring, någon vill och ska "hjälpa" till och såklart smaka....
Men det gick bra. Det blev bullar tillslut 😊

På eftermiddagen bjöd vi farfar och Isak på fika. Ute i solen!
Elsa tog mest en ståfika. Och förresten tycks hon inte vara någon direkt bullfantast. Kex i olika format ska det vara! 

Resten av dagen spenderades ute
Elsa och jag blåste såpbubblor
Eller ja, hon sög mest i sig de tilltänkta såpbubblorna 😉

För ovanlighetensskull stod pappan för middagen. Han lyckades utmärkt med spagetti och köttfärssås! 😊 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0