Dagen

Hur är det möjligt att en så bra förstahalva av dagen kan övergå till en fullkomligt hysterisk andrahalva?! 

Dagen började lite innan sju imorse, Albin som lite tidigare under morgonen kommit in till mig lessnade på att dra sig i sängen så vi la oss ute på soffan med Barnkanalen istället. 
Framåt åtta kom också Elsa ut till oss och strax efter även pappan.
Pappan hade några timmars jobb på förmiddagen så han åkte vid halv tio.
Vi klädde på oss och gick motvilligt ut i gråvädret. Liten promenad och Elsa låg och slöade i vagnen. Jag jagade sniglar och Albin grävde i sandlådan. Sedan tog regnet fart igen och vi gick in. Albin kilade in hos farfar och jag och Elsa drog igång med städning inne. (Även torsdagen denna vecka kom och gick utan att vi hade en tanke på städdag!) Jag var så flitig att jag tom. började tvätta fönster! Jag hann tvätta fönster och damma i Albins rum samt tvätta fönstrena i vårt sovrum innan Albin kom hem och ville äta något. 
Strax efter lunchen kom pappan hem igen också!
Elsa stoppades i säng och somnade plättlätt. Albin låg och läste lite böcker och sedan tyckte han att han vilat färdigt. Vi slog på en film istället och mös ner oss i soffan i väntan på att Elsa skulle vakna och vi kunde fortsätta med städning.
Därefter bröt kaoset ut. Det slutade med att alla härjade och gapade på varandra och vi städade av ren ilska. Haha! Allt tog säkert tre gånger så lång tid med tanke på allt bråk och stök. Men hyfsat färdig städat blev det iallafall. Fönstrena är dok inte färdiga alla och lär väl heller inte bli detta år heller. Precis som förra gången... 

Middagen blev ett halvt kaos det med då Albin varit riktigt på krigsstigen idag och fruktansvärt arrogant och dryg rent ut sagt. 
Efter maten tog Peter med sig båda ungarna ut en liten stund innan läggning. 
Albin slocknade nästan omedelbart lite efter sju.
Elsa sover inte än. Två timmar har hon kämpat emot sömnen nu. Hur länge orkar hon egentligen? Hon är helt slut egentligen.
Dagen har varit otroligt gnällig för Elsas del. Ingen märkbar feber idag äntligen men troligtvis är det väl tänderna som tagit ny fart nu istället. 

Jag har sådär fruktansvärt ont i knät igen. Typ all min energi går åt till att släpa med mig benet och varje liten rörelse av knät gör så det knakar och knastrar i det och gör sjukt jävla ont! 
Det är bara skit hela tiden! 😞



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0