Lördagen

Jag inledde dagen med sovmorgon efter att blivit väckt av Elsa närmare hundra gånger under natten.
Efter nio tyckte Peter jag skulle gå upp så han kunde åka iväg och införskaffa prylar till att serva bilarna.
Elsa sov ute i vagnen och Albin var borta hos farmor som rensade ogräs hos farbror. 

Ännu en het sommardag bjöds vi på. Vi var ute hela dagen. 
Jag drog iväg en sväng och köpte jord och lite blommor vid lunchtid. Sedan bakade jag en rabarberpaj och farmor kom för att leka.
Peter hann med det han skulle med båda bilarna och jag fick massvis gjort ute. Vad skönt det känns! 

Elsa hade fortsatt feber, runt 39 och var väl lite vissen men höll igång så mycket hon orkade i värmen ändå. På eftermiddagen tog hon iallafall en rejäl och välbehövlig tupplur.

Till middag blev det grillat. 

Två trötta barn stupade sedan i säng framåt sjutiden. 
Elsa sov knorrfritt hela kvällen men framåt elvatiden började det vanliga kvällstriksket. Lagom när jag skulle lägga mig. Pappan lyckades faktiskt söva om henne i sin säng och där sov hon sedan hela natten framtill halv åtta imorse! Och med enbart några få och små knorrningar. Hon och jag ska med andra ord inte dela sovrum.
Vi måste ta tag i att ordningställa hennes tilltänkta rum! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0