Midsommardagen

Här har vi varit i fixartagen mest hela dagen. Eller så mycket som våra barn tillåter oss 😉

Elsa hjälpte mig att strö ut halm i trädgårdslandet i förmiddags.
Hon tröttnade dock ganska fort och försvann iväg till lekstugan istället.

Albin hjälpte ju som sagt pappan med bilen. Men efter incidenten tvättade han sig egna bil istället. Den är inte lika känslig i lacken 😉
Observera att far och son har matchande kläder 😉 


Jag har försökt fixa så mycket jag hunnit ute nu innan vi åker iväg. Vill ju inte att det ska vara helt igenväxt när vi kommer hem igen. Men det är svårt att hinna göra allt man borde och vill göra. 
Packat har jag gjort lite då och lite då och tvättmaskinen har snurrat hela dagen. Men ikväll känner jag mig faktiskt relativt färdigpackad och Peter har redan börjat packa in i bilen! Imorgon styr vi ner till Linköping för ett stopp innan vi styr vidare mot Öland på tisdag. 

Elsa vaknade på ett riktigt gnäll och klänghumör efter middagsvilan.
Albin lyckades aldrig komma till ro att somna och var väl ganska labil i humöret stundvis på eftermiddagen. 

Kusinerna var över och hälsade på farfar framåt kvällen så barnen passade på att leka och bekanta sig lite med varandra. Inga konstigheter där inte.

Vi tog en cykeltur innan läggdags. Vi trampade ner till M&M och ungarna passade på att hoppa studsmatta. 

Vi var hemma vid sju, snabbdusch för barnen och lite jordgubbar innan det blev sängen. Sedan dess har de sovit gott.
Men snart är det nog slut på lugnet. VARJE kväll de senaste dagarna har Albin vaknat och kommit in till oss runt midnatt. Vi går tillbaka till hans säng och han somnar om fort och lätt. Framåt morgontimmarna är det dags igen. Men då har jag inte orkat leda tillbaka honom utan låtit honom ligga kvar. Samma visa VARJE natt.
Elsa hade knorrar typ en gång i timmen inatt. Nu har hon sovit hela nätterna i sin säng i en vecka men ändå håller hon på och trilskas och gormar VARJE natt flera gånger. 
Jag har också sovit skitdåligt. Mitt knä har värkt så jag höll på att bli tokig. Det har varit riktigt bra nu i några dagar men efter dansen runt midsommarstången igår så blev det bakslag 😞 Förresten så har jag redan fått kallelsen till Röntgen. I slutet av Juli är det min tur. Ganska snabbt ändå ju!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0