Halvtid

Halva dagen är avklarad. Äntligen! 😊

Albin kom in till oss vid sex imorse och klämde sig ner mellan oss. Det dröjde inte många minuter innan Elsa också vaknade. Bara att sparka igång dagen.

Albin är hemma från dagis. Hans kripphosta övergick igår till en ordentlig "riv"hosta och han är hängig. Han låg på soffan i typ två timmar imorse med undantag för ett snabbt frukostintag.

Elsa tupplurade i knappt en halvtimme direkt efter frukosten. Jobbigt att bli väckt av brorsan 😉

Jag behövde verkligen handla idag och bad farfar ha Albin medan jag och Elsa for iväg till affären. Snabbt och lätt gick det och vi var hemma inom en timme. Men när vi kom hem blev den lilla damen som förbytt. Jisses! Skitförbannad när hon inte fick ta med sig en smutsig spade in och när jag försökte mata henne med lunch skrek hon sig blå. Hon ska äta själv! Med sked! 
Efter lunchen gick vi ner för att hämta hem Albin från farfar. Han åt lite yoghurt med banan och russin innan han la sig för vila.
Båda barnen sover nu (iallafall Elsa) och jag har röjt upp i köket. 

Dagarna blir otroligt låååååånga när de startas vid sex på morgonen....

Kommentarer
Postat av: Mormor

Jag fick också stanna hemma idag med feber och förkylning.
Krya på dej Albin, och hoppas att Elsa klarar sig utan hostan.
Vi saknar er redan ;-)

2015-05-05 @ 13:00:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0