Han fortsätter att imponera!

Albin har en tendens till att snöa in på olika frukter. Ett tag var det äpple, sedan var det bla. päron och nu är det melon. 
Han berättade förra veckan att de fått melon på dagis och han tyckte det var jättegott! Jag köpte hem melon och sedan dess är det melon som gäller till mellis. Och gärna oftare än så 😉

Idag åt vi vattenmelon till mellis och oj så han glufsade i sig! Det rann ner på hakan och halsen och ner på armarna!
Han verkligen njöt! 😊

Sedan säger han:
- Josefine och Joel hade sån här melon på andra landet när vi var där. Och så kom glassbilen. Jag blev rädd och så köpte vi glass!

Jag fattade ingenting men höll med iallafall 😊
Men sedan kom jag på vad han menade! 
Han tänkte på när vi i Juli förra året var nere i Linköping och firade onkel Joels födelsedag ute hos hans föräldrar. Då åt vi melon och så kom glassbilen och Albin blev som vanligt rädd för den. Men Joels pappa tog med honom ut på gatan och köpte glass av den, som vi sedan åt.

Och HUR! sjutton kan han komma ihåg det nu?! Det är snart ett år sedan och han var bara lite över två år då! Helt galet ju! 😊 


Elsa tyckte också melonen var smaskens idag!



Kommentarer
Postat av: syrran/moster

Älskade lilla Albin vad du är klok och kommer ihåg saker som en annan hinner glömma bort! Han har så rätt att han fick melon o glassbaren kom! Saknar er!

2015-05-28 @ 10:10:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0