Det regnar hos mig

Ligger i sängen och lyssnar på regnet utanför. Fönstret är en gnutta öppet så jag känner även lukten. Ljuvligt!
Jag har just lyckats natta om Elsa.
Hon har knorrat endel ikväll och vid tiotiden så kände jag att febern kommit tillbaka. Det här med feberfria dagar och febriga kvällar/nätter tycks vara hennes melodi. Hon fick komma upp och få lite febernedsättande och dricka vatten. Innan hon blev för pigg igen fick hon en flaska välling och stoppad i säng igen. Det tog väl fyrtio minuter sedan sov hon igen. Plättlätt jämfört med igår 😊

Igårkväll knorrade Elsa också endel och Albin vaknade sådär tokledsen med växtvärk. 
När vi skulle lägga oss, lite efter tio, vaknar Elsa precis lagom och har inga planer på att låta sig nattas om. Hon låg mellan oss och snurrade och snurrade.
Strax efter vaknar Albin igen, sådär jätteledsen igen och bara vrålar "aaaaajjj!!!". Pappan tar hand om honom medan jag försöker hålla Elsa kvar i sängen och somna om. Det dröjde. Pappan hann tom. komma tillbaka.
Till råga på allt fick jag ett akut illamående precis när jag la mig och Elsa började stöka. Det blev bara värre och värre och jag laddade för att rusa ut på toan. Men jag slapp! Jag sov bort eländet när Elsa tillslut tillät det. Skönt! Jag trodde annars jag råkat ut för en sån där magkörare igen som jag haft två gånger förut men det var det inte tack och lov. 


Dagen idag har varit ganska seg. Jag har känt mig lite halvrisig och Elsa fortsätter ju på samma spår. Men nu i eftermiddag började äntligen hennes snor ändra karaktär! Tjoho! Ett ljus i tunneln 😊 
Annars kämpar hon på bra ändå. Vi var ut på eftermiddagen och hon lekte i lekstugan och hjälpte Albin och farfar med veden
"Titt"/tittut säger hon när hon öppnar och stänger lekstugedörren gång på gång 😊

Och Albin är otroligt farfarsjuk just nu. Han ska vara med farfar heeeela tiden. Och är inte farfar hemma så ska vi gå dit där han är. Trots att vi inte har en aning om vart han är alla gånger.
Pappan får bära hem ungen under vilda protester från farfar varje eftermiddag när det är dags för middag. 

Igår vid middagen ser jag att Albin har en fästing på högra kinden! USCH!!!! Vidriga djur! 
Jag/vi går även iår och velar fram och tillbaka om vi ska TBE-vaccinera barnen. Vi bor i högriskområde men det finns ju också endel ev. biverkningar. 

Nä nu sova! Måste orka med morgondagen. Dagis är stängt imorgon så Albin är hemma och med största sannolikhet blir det ingen sovmorgon som vi hade idag då. 
Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0