Måndagen

Jag vaknade vid sex av att Elsa ger mig en snyting rakt över ögat. Tackar! 
Strax efter inser jag att Albin har sovit hela natten utan uppvak av hosta eller annat tråk och han sover än. I sin säng! Men pappan hinner bara sätta foten över tröskeln ut till hallen innan Albin vaknar och kommer ut. Och då är givetvis Elsa på hugget också 😊

Albin äter två tuggor smörgås till frukosten efter massa tjat.
Elsa lägger sig ganska omgående efter frukosten och sover en liten stund ute på trappan.
Men först hann de leka lite doktor.
-Lägg dig ner! Vrålade Albin till Elsa när han skulle lyssna på hjärtat. Men Elsa var en busig patient som inte ville ligga stilla och undersökas 😉 

Det var tråkväder ute, dimmigt, grått och blåsigt. Det gjorde inte Albin ett skvatt för då kunde han börja titta på alla nya filmer han fått i present 😊
Men efter att Elsa vaknat igen så gick vi ut för att låta hunden få en liten runda. Det blev bara en liten runda då blåsten var hemsk. När vi kom tillbaka hem gick barnen till sandlådan men de blev inte långvariga där. Elsa stod bara och rynkade näsan för all blåst och Albin utbrast:
- Fy vad det blåser! Jag går in till farfar istället. 
Smart grabb 😉
Jag och Elsa hakade på. 
Faster Ulla hade just kommit på besök och de skulle fika så vi fick också. Gott! 
Albin fick paket också såklart!

Ganska snart kom tröttheten ikapp och jag släpade hem med båda barnen.
Albin somnade så fort huvudet landade på kudden och Elsa var inte långt efter. Jag fortsatte röja lite efter helgen samt ta hand om tvättberget.

Dom vaknade ungefär samtidigt lite efter ett. Mellis och så gjorde vi ett nytt försök att vara ute en stund.
Vi tog en promenad bort till brevlådan och parkerade oss sedan vid sandlådan. Det blev inte långvarigt denna gång heller, vi gick ganska snabbt in igen för att slippa blåsa bort. 

Pappan överraskade oss med att komma hem nästan en timme tidigare! 😊
Middag och sedan försök till nedvarvning. 
Elsa somnade innan sju och Albin vid halv åtta typ. 
Albins hosta övergick till riktig "riv"hosta under dagen och jag riktigt hörde hur det sved i bröstet på honom när han hostade. Lille gubben ❤️ Matlust hade han ingen heller, åt knappt något på hela dagen och middagen tittade han inte ens på. 
Han och jag la ett av de nya puzzlen innan vi sa godnatt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0