Natten och dagen

Ska jag vara ärlig så sov jag inget vidare inatt. Jag hade svårt att somna och jag vet inte hur många gånger jag sedan vaknade innan det var morgon. 
Det var för pluffsiga kuddar och svintungt täcke! Och av någon anledning vaknade långt ute på kanten varje gång. Precis som hemma, fast då är det ju Elsa som prejar ut mig. 

Både jag och Peter vaknade halv sex imorse. Vi hade missat att dra för gardinerna så det var ju ljust som på blanka dagen

Kvällen igår var lugn och skön iallafall. Vi köpte med oss ett sexpack folkisar och stängde sedan in oss på rummet. Varmt badkarsbad, tv och melodikryss fördrev vi kvällen med.

Lite efter nio imorse intog vi frukosten. Den som vi längtade efter redan igårkväll. Och jag som inte är någon frukostmänniska 😊


Vid elva styrde vi hem mot barnen. Men vilken flopp när vi kom hem och ingen var hemma! Dom var ute och lekte. Glada blev dom iallafall av att se oss igen. Och vi dom såklart 😊
För dom hade det gått superbra när vi var borta. När de kom hem från landet igårkväll badades dom och somnade sedan gott.
Elsa slog på stort och sov ända till tre i sin säng!
Morgon gjorde dom vid sju. Som vanligt.

Efter lunch och fika packade vi bilen och åkte hemåt.
Resan gick bra och vi körde nonstop ända till norr om Stockholm. Albin somnade innan Norrköping medan Elsa var vaken lite längre.
Innan Södertälje tjockade trafiken på sig och det gick långsamt= båda barnen vaknade.
Genom Stockholm gick det också lite trögt bitvis och Elsa har ju noll tålamod... Det fick bli ett stopp på Donken. Fast det var mest bara jag och Peter som åt tillslut. Elsa härjade mest efter att få en egen mugg med sugrör och Albin skulle bara bort till lekhörnan.

Ett stopp på Ica blev det också innan vi tillslut var hemma framåt sextiden.
Nu har packat upp allt och jag har nattat Elsa. 
Albin tittar på sin efterlängtade Bompa. Han har ju missat den flera kvällar nu när vi varit iväg på annat, så han har varit lite besviken vid läggning.


Vi lämnade ett kyligt och blåsigt Östergötland 

och kom hem till ett grått och regnigt Uppland



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0