Pepparkakor och doktor

Förmiddagen bjöd på finfint väder så vi var såklart ute. Först en promenad ner till landsvägen och tillbaka och sedan lek och lite fix här hemma. 
Elsa älskar att köra omkring med vagnen! Fort går det också och om hon kör fast blir hon skitsur 😊

Farfar höll på att gräva och jobba men vi såg till att både han och vi tog en fikapaus
Elsas nya passion är pepparkakor 😊 Och vatten. Något annat gillar hon inte att dricka. 

Sedan åkte vi iväg för att hämta hem Albin från dagis. 
På hemvägen stannade vi till hos pappan och kollade köket han fortfarande håller på med. Blir jättefint. Tänk om det ändå vore vårt! 😊

Albin la sig och jag och Elsa åt lunch.
Elsa hade varit vaken sedan sju på morgonen och var ganska pipig men mat smakade iallafall bra. 
Idag tog det inte lika länge som igår att söva henne men det gick inte heller helt på en handvändning.
Jag hann sätta mig ner, dricka en halv kopp kaffe, kolla Facebook och förbereda lite för middagen innan det var dags att väcka Albin.
Vi gjorde som igår och satte oss i soffan och tittade på Emil.
Elsa vaknade och vi åt mellis och så gick vi ut.
Ganska snart kom regnet så vi gick in efter bara en halvtimme. Jag mutade in Albin med att få se mer film 😉

Pappan skulle jobba över cirka en timme idag så jag gjorde mig ingen brådska med middagen. 
Han kom hem medan vi fortfarande satt och åt.
Äggklockemetoden fungerade inte idag....

Grabbarna gick ut en sväng. Jag och Elsa stannade kvar inne och lekte bla. doktor 😊




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0