Rapport från igår

Igårmorse drog Elsa och jag in till öppna förskolan. Vi var där redan vid nio och mötte upp syssling Viktor och hans mamma.
De första tio minutrarna stod Elsa helt förstelnad och bara kollade på alla andra barn och prylar men när hon checkat av läget fanns det inget stopp på henne 😊 Hon hittade en gunghäst idag igen och gungade på så hon höll på att flyga av flera gånger!
Min lilla tuffing ❤️ Vilken morgon det var igår!!! En fantastisk sommarmorgon verkligen! Men framåt lunch tog molnen över 😞

Jycken var snabb som attsingen att hoppa in i bilen när jag spände fast Elsa och han ville med. Jag fick dra ut honom ur bilen och släpa upp honom för trappan och låsa in honom. Stackarn 😞 



Sångstunden var lite lattjo tyckte Elsa men satt still gjorde hon inte. Hon ställde sig mitt i ringen och började dansa istället 😊
Vi åt lunch och sedan drog vi en snabb sväng till Rusta för att inhandla toapapper

Sedan däckade Elsa i bilen. Jag körde en liten extrasväng så hon fick sova några minuter innan det var dags för utvecklingssamtal på dagis klockan tolv.

Samtalet gick bra! Vi fick återigen bekräftat att vi har en oerhört lättsam och trevlig grabb. 
Han sköter sitt och bryr sig inte om de andra barnens stök och bråk vid tex. matbordet och vid lek. 
Dock fick vi höra att han och Viktor börjar komma i luven på varandra mer och mer. Men det är ju sånt som hör till. 
Han leker med de flesta och till 99,99% av tiden med bilar. Som hemma alltså. 
När vi frågar honom vem han lekt med på dagis svarar han nästan bara Viktor och ibland Samuel eller Olle. Men tydligen leker han med de flesta och det är bra! 😊
Frukost äter han som en häst varje dag medan lunchen kan vara lite siochså med vissa dagar. 

När vi kom hem vid ett stupade båda barnen i säng. Trötta och griniga. 
Albin gick ut med farfar på eftermiddagen medan jag och Elsa stannade kvar inne. Vädret var så opålitligt. Tidigare under eftermiddagen hörde jag åskan på håll och titt som tätt öppnade sig himlen för regnskurar. 

Kvällen höll vi oss inne. Förutom jag och jycken som tog en promenad efter middagen samt gick på äckelsnigeljakt i landen.


Pappan kom hem med material till ombyggnationen av infiltrationen
under eftermiddagen var det sedan en liten herre som glatt möblerade om lite bland grejerna. 
Timmerstockar påstod han att det var 😉 

Och jag får snart sniffa på mina små favvisar!!! ❤️
Liljekonvaljer ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0