Söndag

Jag tog med mig barnen i förmiddags och flydde fältet, så de fick gräva och greja ifred. 
Vi gick ner till Isak och hoppade studsmatta, spelade fotboll och drack saft.
Alltså Elsa är ju galet duktig uppe på studsmattan! Hon lyckas hålla balansen trots att Albin hoppade omkring och nästan på henne. Hoppa försöker hon också med men det blir mest bara lite gung med knäna 😊

Vi var borta ett par timmar och när vi kom hem var det dags för lunch. Barnen åt som hästar efter allt hoppande 😊
Elsa som varit vaken sedan halv åtta somnade nästan omedelbart efter att hon bäddats ner i vagnen.
Albin la sig nästan självmant men efter en stund var han uppe igen. Jag motade tillbaka honom till sängen flera gånger och tillslut sa mitt tålamod stopp. Men det struntade ju han i. Pappan lyckades därefter få honom att somna. Välbehövligt!
Jag fick värsta tröttattacken och humördipp efter lunch och ville inget hellre än att lägga mig men efter att Elsa somnat satte jag igång med lite jobb nere vid växthuset. Jag ligger efter med jobbet. Tiden och orken räcker inte och dessa dagar när allt handlat om att gräva och försöka hålla området barnfritt har det inte funnits någon tid heller. Jag hann iallafall med nöd och näppe få ner de sista potatisarna och löken innan Elsa vaknade efter att inte ens sovit en timme. Hon som vanligtvis sovit över 1,5 timme hela veckan. Typiskt! Och där försämrades mitt humör lite ytterligare eftersom jag fick avbryta allt jag påbörjat. Att försöka gräva och så med henne som hjälp är inte att tänka på. Hon är för hjälpsam. Typ 😉
Dessutom är hon inne någon fas och är ovanligt klängig och gnällig stundvis. Noll stubin har hon och vrålar ilsket vid minsta motgång eller tillsägelse.
Jag gav bort henne till farfar en stund och provade istället på att gräva. Det var ju inte alls svårt! Väldigt lätt och roligt när man kom in i spakarnas funktioner 😊 
Elsa provsatt också och hon visste precis vilka spakar man skulle använda 😊
Albin provsatt igår men ofattbart nog är han faktiskt ganska ointresserad. Märkligt! Han vill hellre hålla på att gräva med sina maskiner och därimellan stå bredvid och titta på lite. Jag trodde ju han skulle vela sitta med i grävmaskinen hela tiden och vara konstant ivägen. 

Vi tog en eftermiddagsfika/mellis.
Albin och pappan for iväg en snabbis till sjuka farmor och satte dit batteriet i hennes bil. På hemvägen köpte de med sig middag i form av Pizza.

Duschningar, lite Bompa och sedan nattningar.
Elsa somnade hyfsat lätt och jag powernapade visst lite 😊
Albin som är inne i en ny trotsvåg höll på att gå upp ur sängen typ 875 gånger och vrålade och hade sig innan han tillslut gav upp och somnade.

Jag har verkligen fått färg i ansiktet idag. Det känns och syns nu på kvällen.
Idag har vädret äntligen varit hyfsat varmt och inte så kallblåsigt. Men man känner ju inte att solen tar så pass som den gör. Förän efteråt.


Grävandet går bra och framåt.
Idag har de fyllt den första biten och fortsatt med att gräva bort den gamla infiltrationen. 
Den överdelen är typ återställd.
De fick avbryta arbetet under eftermiddagen i inväntan på singel. Det är ju bara sand alltihop och det rasar konstant. De kan bara gräva enbit åt gången, fylla det med singel och sedan gräva vidare. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0