Söndagen

Natten till söndag hade Albin svårt att sova. Krupphosta och växtvärk störde hans sömn men mostern tog hand om honom.
Elsa vaknade även hon på tidiga natten och skulle komma över till vår säng.
Halv sex gjorde hon sedan morgon. Albin var redan vaken då med hörde jag.   Eftersom huset var fullt med folk släppte jag bara ut Elsa ur sovrummet och så tog någon annan över 😉 Hon och Elsa gick ner och lekte morgondoktor med mormor, morfar, mormor Siv och Helen. Jag la mig igen men kunde inte somna om 😞

Efter frukosten gick Peter och la sig igen medan jag passade på att få lite gjort ute i trädgården när vi nu hade flera barnvakter här. Jag fick mycket gjort men har ännu mera kvar att göra. Pappa hjälpte mig också. Potatisen sattes bla. Jag höll på ett par timmar ända till de hade dukats fram fika. 
Elsa var riktigt sugen på min bulle 😊

Albin var riktigt sliten och gick in och la sig och sov en stund.
Jag fortsatte lite till ute och Elsa fortsatte rasta barnvakterna 😊
Moster och onkel åkte hem efter fikat och alla de andra styrde hemåt vid tvåtiden. 
Tråkigt tyckte Albin när alla lämnade oss.

Vi gav oss ut på en promenad/cykeltur. Elsa somnade efter mycket om och men i vagnen. Välbehövligt!
Vi har ju köpt grannarnas cykelkärra i helgen och den ÄLSKAS av båda barnen! Det kommer nog bli mycket cyklande i sommar troligtvis 😊 


Jag fortsatte på temat trädgård och skolade om lite av mina sådder inne. Nu väntar jag otåligt på att få sätta ut dom i växthuset!
När Elsa vaknade från sin tupplur bytte vi kläder och for in mot staden och Donken för födelsedagsmiddagen. 
På vägen dit råkade jag hitta en som sålde sin Fatboy på Facebook och vi åkte och köpte den på hemvägen. 
Vi var hemma lite efter sex och snabbduschade barnen innan de stoppades i säng och somnade typ omgående. Jag och Peter fick faktiskt se en hel film utan att behöva pausa! 😊

Jag hade så fruktansvärt ont i knäna! Dom värkte så jag höll på att bli tokig under kvällen. 
Sist var det ju högra knät som var så jäkla ont och denna gång var det vänstra som var värst.
Jag trodde inte jag skulle kunna sova men det gick tack och lov! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0