En vanlig tisdag

Igår var det inget mer än en helt vanlig tisdag här hos oss med jobb och dagis.

Albin och jag chillade på soffan och såg på Madagaskar medan Elsa sov middag.
Den lille herrn blev bara tröttare och tröttare och mot slutet av filmen säger han med en suck:
- Mamma jag orkar inte vila mera nu.
Haha! Han höll på att somna med andra ord 😉 Turligt nog vaknade Elsa tillslut och vi åt mellis. Sedan lekte vi.
Jag har märkt själv att jag leker mer med och tillsammans med barnen nu på eftermiddagarna nu när jag börjat jobba. Förut styrde jag med sjuttioelva andra saker och var bara med i leken då och då. Men nu prioriterar jag annorlunda och försöker ta till vara på tiden vi har tillsammans på eftermiddagen. Igår byggde vi tex. med Elsas klossar samt lekte affär.
Efter middagen ville Albin leka kurragömma med pappan. Sagt och gjort. Fast Albins kurragömma går mest ut på att irra runt som en yr speedad höna istället för att leta, och när det är hans tur att gömma sig gömmer han sig bara på samma ställe varje gång eller hoppar fram från sitt gömställe innan någon ens hunnit börja leta.
Favvogömstället är bakom/under fatboysäcken i vardagsrummet 😊
Även Elsa är med såklart och förstår innebörden med leken. Hon kröp in under ett bord och kurade några sekunder. Hihi!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0