Lördagen

Barnen var vakna runt sju, precis i vanlig ordning. 
Jag vaknade på fel sida fullständigt och som grädde på moset ansåg Peter att det var JAG som skulle gå upp och ta hand om barn och frukost denna morgon.

Mina taggar var utåt hela förmiddagen och väldigt vassa, men ändå lyckades vi med att städa och adventspynta nästan alla fönster. SÅÅÅÅÅ skönt! 😊 

Efter intagen lunch packade vi in oss i bilen, styrde in mot staden för inköp av julbelysning till Elsas fönster. Vi hittade redan i första affären vi var inne i så det var snabbt gjort! Albin ville in på leksaksaffären och jag kilade in på Ica för att köpa med lussebullar hem till fikat. Sedan brummade vi hem igen. 

Jag kom hem på lite bättre humör och det var skönt. 

Denna dag var första dagen på en vecka som jag äntligen slapp trycket från bihålorna. Underbart att slippa dras med ett huvud som är explosionsfärdigt. Täppt, snorig och hostig var jag fortfarande men det är ju en bagatell jämfört med bihålorna. 

Vi hade trötta barn även denna kväll och de la sig i skaplig tid.
Elsa hade bara sovit fem minuter i bilen på hela dagen men hon höll uppe humöret ändå. Fast fem minuter innan hon la sig hade hon inget mer att ge och kollapsade helt i en gap och skrikattack. 

Barnen bäddade ner och nattade pappan innan de själva la sig 😊
Att ta kort på Elsa är inte lätt.
Och Albin sov väldigt avslappnat med benen i kors 😉 


Jag och Peter gjorde (nästan) helt färdigt barnen paketkalender. (Eller om det var i fredagskväll vi gjorde det?) Bara att hänga upp nu till på tisdag. Hoppas dom kommer gilla den! Albin kommer nog inte ihåg den sedan förra året. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0