Morgonträning

Idag startade vi dagen med ett familjegympapass på Friskis och Svettis igen. Det var pappan som blev nyfiken på att prova efter jag berättat hur kul vi hade det förra lördagen. Idag provade vi på i Rimbo istället och vi hade lika kul denna gång.
Idag var det en ledare som var med aktivt och ledde oss med rörelser och lekar bla. Mycket kul och Elsa hängde med bra i rörelserna 😊
Mot slutet var det lite yoga och det var väl inte riktigt lika roligt tyckte ungarna. Spring och lek är roligare såklart 😉
Sedan åkte vi hem och åt tomtegröt till lunch.
Elsa la sig för vila och grabbarna gick ut för att byta däck på bilarna.
Albin hade fått en skråma på lacken under sin bil, påstod han, så jag tror han grejade med det

Vi tog en eftermiddagsfika och efter det tog jag, jycken och Elsa en promenad. 

Jag upptäckte att våren är tidig. Eller sen. 
Mina irisar jag satte tidigare i höstas tittar redan upp....

Albin försvann ner till farfar och Elsa passade på att smita in i brorsans rum och leka med hans bilar i lugn och ro. 
Även idag blev middagen en flopp. 
Efter maten hade vi bestämt att se på film från när Albin var en liten pluttis. Det blev dock inte så långvarigt för båda barnen var riktigt slitna och satt inte stilla många minutrar. Tillslut gick det så vilt till att jag blev skallad på hakan och Elsa blev puttad och trillade framlänges och landade två centimetrar från tv-bänken. Det blev istället tandborstning och pyjamas på och sedan hopp i säng. Elsa sov innan sju men Albin hade konstigt nog svårt att somna.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0