Stackars mig!

I lördags försåg mormor snoriga Albin med ett eget paket näsdukar. Jisses vilken hit! Paketet var hans käraste ägodel den dagen och han hade stenkoll på var han hade det.
Igår norpade han åt sig ytterligare ett och likaså idag innan vi åkte hem. Även Elsa hade turen att lyckas sno åt sig ett paket idag 😊

På bilresan hem var det dessa paket som sysselsatte dom mestadels av tiden.
Ibland är det ju inte mycket som krävs 😊

Vi stannar ju alltid till på Ica på hemvägen från mormor och morfar för att köpa hem det viktigaste till frukosten dagen efter. Idag bestämde Albin, långt innan vi var där, att vi skulle stanna och köpa mjölk och näsdukar. Haha! 
På något märkligt vis tog bådas paket slut under resan. Albin snöt sig både nu och då och rullade kikare av några (osnytna) näsdukar. Elsa satt och strimlade sina i småsmåsmå bitar de sista milen. Så några nya paket var verkligen behövligt 😉

Nu har jag, medan de sover, tagit mig friheten att inviga deras storpack!
Jag ligger nämligen däckad på soffan och hackar tänder under både pyjamas och täcke. Febern smög sig på under eftermiddagen. Jag har just tagit ett varmt bad men tyckte inte det blev tillräckligt varmt, trots att det är nyeldat. Jag låg och frös i det ångande badkaret och bad Peter tända en brasa under karet. Fast det gjorde han inte 😔 
Och fy satan i gatan vad ont i gom och tänder jag har! Det är första gången jag besväras så här illa av bihålorna och jag kan inte minnas när jag var så här förkyld senast. Jag är så ynklig... 




Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilken lycka med egna näsdukar :-)
Jag tycker du ska ringa VC imorgon. Du behöver nog lite medicin, har ju dragit med förkylningen så länge nu.

2015-11-23 @ 20:43:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0