Andra halvan av igår

Det regnade verkligen hela dagen igår. Helt okej med regn, men när det blåser samtidigt blir det ju så jobbigt. Bara att gå ut till bilen och spänna fast barnen gjorde att man blev plaskblöt. 

När vi kom hem från dagishämtningen var det bara att försöka få Elsa sova middag. Halv två hann klockan nästan bli innan hon äntligen sov.
Albin ville inte vila och för att undvika bråk och tjafs fick han titta på film. 

Vi struntade sedan i att ge oss ut på eftermiddagen, det blåste och regnade lika mycket fortfarande så vi lekte inne istället. 

När pappan kom hem framåt halv fem sa jag hejdå och godnatt till ungarna och for iväg för jobb.
I förrgår hittade jag en tjej som sökte folk så jag slängde iväg ett mail till henne. Vi bestämde att vi skulle höras per telefon dagen efter (alltså igår). Vi kom överrens om att jag skulle provjobba och det blev redan samma kväll. Det gick bra och nu har jag ytterligare ett par jobbtimmar. Ibland går det undan 😊

Jag kom hem vid åtta. Peter låg på soffan och båda barnen sov. 
En kvart efter jag kom hem gav sig Peter iväg för att göra sitt sista jobb för dagen, åka och låsa en dörr 😊

Kommentarer
Postat av: Mamma

Grattis till lite mer jobb :-D

2015-09-03 @ 21:39:08
Postat av: syrran/moster

Kul med mer jobb. Vad gör du nu?

2015-09-03 @ 21:59:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0