Det bara regnar

Hösten kom med buller och bång! Här blåser det storm och regnet tar aldrig slut. 

Elsa och jag var ut med hunden efter frukosten och det var inte behagligt. Det regnade vågrätt och Elsa höll mig i handen helt frivilligt hela rundan. Det gör hon aldrig annars, så all blåst och regn var nog lite obehaglig för den annars så tuffa damen 😊
Och att klä på sig alla regnkläder tyckte hon nog var lite exotiskt. Dom har vi ju inte använt sedan första dagen vi var på Öland, i slutet av juni!
Jycken fick också på sig sin regnoverall. Han var måttligt förtjust 😉

Istället för att gå in direkt när vi tagit oss runt rundan så började Elsa plocka vinbär, som hon sedan skulle sitta på en stol och äta. Ute! Galen unge! 😊

Jag passade på att plocka ihop saker som blåst iväg eller omkull.
Vår skosamling ute på trappan var BLÖT! Turligt nog införskaffade jag nya stövlar igår som fortfarande stod kvar ute i bilen och var torra 😊
Jag hade lite tvätt som hängde ute också och dom hade ju fått sig en extra sköljning. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0