I fredags

Jobb igen för mamman.
Farfar kom in på morgonen när både jag och Peter åkte vid halv sju. Någon timme senare anslöt även farmor här hemma. Det är bra att de hjälps åt med de två vilddjuren 😊

Jobba gick bra och efteråt åkte till en barnklädesbutik som startade en 50%ig total utförsäljning klockan 10.00. 
Jag var där strax innan elva och då ringlade betalkön ut utanför! En liten butik är det så det var såklart trångt men det gick 😊 Jag hittade en hel del bra plagg till båda barnen. Och vilken tur att det passande nog var lönedag 😉 Fyrtio minuter stod jag sedan i kö för att betala!
Bl.a. hittade jag den perfekta och snygga(!) skaljackan till Albin som jag velat han ska ha nu till hösten, samt en fleecetröja, mössa och snyggskjorta till de två dopen vi ska på.
Till Elsa blev det mer sådant som jag troligtvis inte skulle köpt annars pga. snålhet 😉 En jättefin kofta, glittriga taights, skinnkjol, silver strumpbyxor med matchande skärp och diadem samt en mössa
Oj vad jag älskar REA! Och speciellt när det är halva priset 😊 

Sedan åkte jag vidare bort till lokalen där loppisen skulle vara dagen efter.
Jag ställde iordning mina prylar lite snabbt och åkte sedan vidare till dagens andra jobbpass. Det gick också bra. 
Sedan fick jag äntligen åka hem och då var klockan redan tre. Vart försvann den dagen?

Hemma möttes jag av en städande Albin och farmor! Jag tackar, jag tackar! 😊 Det var Albin som tyckte det behövdes dammsuga. Duktig grabb ❤️


När jag senare höll på med middagen blev det väldigt tyst och jag smög för att se vad Elsa hittade på för bus. Men jag hittar henne nöjt uppkrupen i Albins säng med hans lekdator i knät
Hihi! Sötfian ❤️ Hon var nog på jobbet.

Tidigare hade hon och farmor plockat blommor och hon kom glatt in till mig i soffan för att visa buketten. Dock blev buketten lite rörig när hon tappade den och försökte sätta ihop den igen 😊
Fint ändå ❤️ 

Kommentarer
Postat av: Farmor

Söta lilla Solstrålen :-) Hon var ju så alert när hon samlade ihop buketten och hon var helt med på att Mamma skall ha det. Hon litade nog på att Mamma som är proffs arrangerar om buketten :-D

2015-09-27 @ 20:41:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0