I onsdags

En tidig morgon återigen, klockan ringde innan sex.
Jycken hade återbesök hos veterinären för att se så läkningen efter tandborttagningen såg bra ut. 
Kvart över åtta hade vi tid, inne på Gärdet i Stockholm. Inte min dröm att trassla in dit mitt i morgonrusningen och inte heller vara säker på hur jag hittar dit. 
Vi åkte hemifrån nästan 1,5 timme i förväg men det hjälpte inte. En kvart innan avtalad tid hade vi inte ens kommit genom den norra delen. Jag ringde och sa att vi blir sena och det var ok.
Lite efter halv nio var vi på plats, knappt tjugominuter sena. Det gick bra att hitta, åkte bara fel en gång. Tackar vet jag att norra länken äntligen är färdig! Raka spåret i tunnel och typ noll bilar.
Det gick bra hos veterinären också! Det har läkt jättefint. Han har några stygn kvar men de lossnar av sig själva sedan. 
Lite orolig var han att komma tillbaka dit, han försökte vända i dörren och gömde sig sedan bakom mina ben när vi satt och väntade.
Tio minuter senare var vi färdiga. Över 1,5 timmes resa för tio minuters besök....
Elsa skötte sig exemplariskt också! Hon satt nöjt och smaskade vindruvor 😊

När vi skulle gå tillbaka ut till bilen stod det som spön i backen!
På parkeringen inser jag att nöten i bilen bredvid parkerat så nära att jag omöjligt kan få in Elsa på passagerarsidan. Det är inte lätt att trassla in en ettåring i dennes stol genom förarsätet. Och dessutom i hällregn! Men det gick och jag hann bli bra blöt på rygg och rumpa 😉
Vi stannade till på Donken för en sen frukost. Vi åkte hemifrån utan att äta men jag fixade med mig en flaska välling åt Elsa som hon nöjt drog i sig på inresan.
På Donken är hon helt besatt av deras smoothie. Jag tänkte vi skulle dela på den men hon vaktade den med både näbbar och klor och något annat att äta var inte intressant.

Jag hittade en intressant artikel i tidningen och det bådar ju gott! 😊


Elsa fick världens utbrott påväg till bilen och jag fick nästan med våld vika ihop henne för att få in henne i bilen och spänna fast i stolen. Folk trodde nog jag kidnappade henne eller nöp den stackars flickan. 
När bilen började rulla somnade hon inom fem minuter. 
Jag hade tänkt stanna till på bl.a. XXL när man ändå hade vägen förbi men jag lät henne sova och körde direkt hem istället.

Vi var hemma vid elva och vi hade tur att pappan hämtade Albin på dagis så vi slapp åka iväg igen en halvtimme senare.
Samtidigt som grabbarna kom hem strax efter tolv kom också farmor. Hon skulle passa barnen under eftermiddagen och kvällen när jag skulle jobba och Peter typiskt nog hade möte på kvällen och övertid. Men först stod vila på schemat. Farmor och Albin la sig och läste bok men mer än så klarade inte Albin innan myrorna i brallan tog över.
Jag och Elsa bäddade ner oss tillsammans i vår säng och efter att hon klöst ut mina ögon, slitit ur örhängena, stuckit upp sina små fingrar i min näsa och lekt färdigt med lampsladden så somnade hon faktiskt. Och jag också! Fan så skönt det var! Jag vaknade redan efter en kvart men det var helt lagom. Elsa sussade vidare medan jag smög upp och käkade lite mellis innan jag drog iväg till jobbet. Eftersom farmor var här tidigt så kunde jag ju åka iväg tidigare än vanligt, vilket betyder jag kommer hem tidigare också 😊

Jobba gick bra och jag var hemma vid halv åtta. Det luktade fantastiskt god mat när jag öppnade dörren och farmor värmde en låda åt mig! Gott! 
Båda barnen sov och eftermiddagen och kvällen hade gått bra. Farfar hade också hjälpt till.

Peter kom hem lite efter åtta. Lång arbetsdag. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0