Onsdag

Idag vaknade jag halvt utslagen. Fy vad risig jag kände mig, ond hals, bultande skalle, yr och helt matt. 
Morgonpromenaden blev kort för jag orkade inte gå.
Elsa kände sig också slö och somnade nästan i vagnen.

Jag skulle ju jobbat i eftermiddag/kväll men jag sjukskrev mig faktiskt. Även om det bara handlar om några få timmar så är de timmarna väldigt intensiva och som ett träningspass. Jag orkade inte det kände jag.

När vi kom hem från dagis la sig faktiskt båda barnen för en tupplur. Albin försökte inte ens protestera faktiskt. Och Elsa som lyckades slumra på vägen till dagis somnade ändå väldigt lätt här hemma också.
Jag parkerade mig i soffan med play på datorn. Det var skönt!
Nästan 1,5 timme senare kom Albin och mös ner sig bredvid mig ❤️
Jycken gick och la sig under Elsas säng. Knäppis! 

Efter mellis gick vi ut. Jag fick faktiskt med mig båda barnen på en liten hundrunda utan något gorm. Nästan iallafall. De åkte i skrindan och jäklars så tunga de är att dra där i nu! Jag höll på att tuppa av.

Albin ville inte alls med in när jag var tvungen att gå in och laga middag, han ville leka mera ute. Jag lät honom vara kvar själv ute om han lovade att hålla sig på tomten och där jag kunde se honom från fönstret.
Han var faktiskt jätteduktig och var vid lekstugan hela tiden. Han skrotade runt helt ensam och det var nog bra för honom. Och mig. Vi slapp bråka 😊

Vid middagen åt alla (utom jag) som hästar! Så underbart att se 😊 Falukorv och blomkålsmos är grejer det! 

Resten av kvällen ägnades åt legobygge. Det byggs med lego väldigt flitigt här hemma varje dag. 
Elsa tog hand om sin krassliga mamma med doktorsväskan i högsta hugg



Kommentarer
Postat av: syrran/moster

Duktiga Elsa. Gör mamma frisk.

2015-09-30 @ 22:42:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0