Söndagen

Efter vi lämnade av Albin hos farmor igår åkte vi vidare in till staden, vi skulle titta på tapet till Elsa samt köpa lite färg till lister, penslar och lite annat.
Det här med tapet är ju fasligt svårt! Konstigt nog är jag och Peter helt överrens om att det ska vara en tapet med något blomlikt motiv och/eller typ fjärilar eller fåglar. 
Färg är vi lite mer oense om. Peter tycker lite mer åt det tjejiga hållet medan jag lika gärna skulle kunna ta en grön eller blå tapet 😊
Två butiker besökte vi och samlade på oss sju eller åtta olika potentiella tapeter. Nu ska vi bara bestämma oss.... 😉
Elsa var delaktig hon också och tyckte det var skitkul! 😊 

Vi tog en fikalunch på Ica innan vi köpte mjölk och sedan åkte hem.

Regnet stod som spön i backen så gott som hela dagen och man kände sig så slö! 
Vi försökte få Elsa att sova middag när vi kom hem men det gick ej. 
Vi tog en fika och efter det grejade pappan lite i Elsas rum. Taket målades bla. 

Elsa var nyfiken och stod på tröskeln och tittade på. 

Jag plockade bland vinterutstyrlsen och Elsa blev förälskad i Albins kängor. 
Cirka fyra storlekar förstora 😊

Slöa var vi som sagt och tillslut kröp Elsa och jag upp i sängen och gosade en liten stund
Hålla örat/öronen är ett MÅSTE! 

Framåt femtiden kom vi på att vi kanske skulle ha någon middag. Jag hittade en portion spagetti och köttfärssås i frysen till Elsa och vi bestämde att köpa hem hem pizza när Albin skulle hämtas.

Ja Albin då? 
Han hade det toppen hos farmor! Dom hade byggt koja, ätit choklad, tittat film, lekt, ätit massa korv och pasta och glass!
Det var en proppmätt och trött grabb som kom hem vid sextiden. Han brydde sig inte ens om att smaka pizzorna de köpte med sig hem. Han som annars älskar pizza! 😊


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0