Ingen bra hemmafix

Barnen var hemma med farmor och farfar som vanligt på fredagar.
Elsa hade tupplurar redan innan lunch ute i vagnen så när jag kom hem från jobben framåt halv två möttes jag av två uppspelta och övertrötta barn. Samt en farmor som försökte få dem att vila lite. 
De låg tillslut en stund inne på Albins rum och läste bok bla. och jag la mig raklång på soffan en stund.

Jag gjorde ugnsstekta revbensspjäll och potatisgratäng till middag. Så gott!!! Barnen åt dock som myror.

Jag hade köpt med mig en förpackning med hårfärg hem och kletade i det i håret på kvällen.
Egentligen var det ett kit att bleka slingor med, men jag har ju fått så jäkla långt hår och att försöka plocka upp hårslingor i hättan orkade jag inte trassla med. Sånt är ju skitsvårt med långt hår. Blir bara trassel. Så istället tänkte jag att jag kunde smeta ut det i håret och sedan fördela det genom att kamma ut det. 
Uppe på huvudet gick bra! Resten var svårt.... Peter hjälpte mig lite också. 

Enligt instruktionerna kunde man behöva ha i blekningen upp mot en timme men försäkerhetsskull nöjde jag mig med 30 min. 
Resultatet blev inte vackert alls....
Luggen och uppe på huvudet är nästan kritvitt och resten av håret är bara fläckvis blekt. Haha! Katastrof! Jag vågar inte ens visa en ordentligt bild på hur jag ser ut 😉 Jag blir nog brunett istället inom det närmsta dagarna.... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0