Just nu

Elsa pysslar med sina dockor inne på sitt rum
och Albin leker sin nya favoritlek, en scen ur Bilar, där Bärgarn och Blixten skrämmer traktorerna och tröskan Terry vaknar och bli arg. 
Han härmar tröskan med ett riktigt "uuuäääähhh!!!"vrål titt som tätt. 


Jag har precis avslutat en välbehövlig rengöring av alla mina sminkpenslar
Innan jag fick barn var jag jättenoga med detta och gjorde det ett par gånger i månaden. Men de senaste åren prioriteras inte sånt längre och inte heller (hinner) jag använda dem speciellt flitigt längre. Men nu är det äntligen gjort! För denna gång.

Peter står vid spisen och fixar lunch. Han och barnen har varit ute en sväng nu på förmiddagen medan jag stannade kvar inne och plockade och fixade. Det är alltid ett kaos i detta hem. 
Jag vaknade dessutom med världens mensvärk och är inte speciellt trevlig.... Tur jag snart åker iväg på jobb och de slipper mig här hemma resten av dagen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0