Måndag och tisdag

Vi började måndagen med en skön promenad på förmiddagen. Vi gick bort och köpte potatis och gick ner till hästhagen längst bort.
Elsa låg i vagnen och slumrade men somnade aldrig helt.
Resten av dagen ägnades mest åt lek med bilbanan. Elsa sov middag och Albin kollade på Blixten för tredje gången sedan i fredags. 

Jag och pappa gjorde piroger till middag! Jag har längtat efter det hur länge som helst men inte orkat göra. Det är ju så många moment. Men nu var vi ju två som hjälptes åt. Det blev jättegott!

Efter maten och när Peter kommit hem från jobbet var det dags för mitt jobb igen. Mamma var snäll och hängde på igen ❤️ Vi var hemma vid åtta igen. 

Barnen hade badat under kvällen och Elsa tempade 38,6 innan hon la sig. Så envist!!! 


Tisdagen inledde jag med jobb.
Barnen var hemma med mormor och morfar. Elsa vaknade när jag och Peter gick upp men Albin snarkade vidare till sju.
Jag gjorde en rejäl veckohandling på vägen hem. Skönt att inte ha en dagistid att passa!
Jag kom hem vid halv ett och möttes av en pannkakslunch. 
Barnen var fortfarande slitna, snoriga näsor och hosta som äntligen började lossna. Albin hade dessutom skaffat sig en ordentlig hesröst.
Elsa hade somnat middag redan vid tio!
Annars hade de mest ägnat dagen åt bilbanan. Det är det enda Albin lekt med sedan i lördags.  

Vid två var det dags att vinka hejdå till mormor och morfar.
Albin ville så hemskt gärna följa med dem hem och blev väldigt ledsen när han insåg att det inte gick. 
Vi bäddade ner oss i soffan när vi blev själva och då glömdes besvikelsen bort ❤️
Elsa lekte katt på soffryggstödet

Pappan kom hem och han fick faktiskt fixa middagen. Jag var helt slut och kom inte upp ur soffan. Efter maten piggade jag på mig och tog en promenad med jycken. 

Båda barnen slocknade ovaggade innan sju. Utan kännbar feber. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0