Onsdag och torsdag

Onsdag

Fortsatt krassliga barn och pappan tog förmiddagspasset hemma medan jag åkre iväg och fick mitt jobb överstökat.
Dessa tre sötnosar fick jag motvilligt pussa hejdå. De låg och tittade på Lotta på Bråkmakargatan.

Jag var hemma igen lite efter elva och då sov båda barnen middag redan!!! Och Peter drog iväg till sitt jobb. 
Albin vaknade efter en timme ungefär och satte sig framför en film.

Jag och jycken tog en promenad efter middagen. Det är så skönt nu när det blir ljusare och ljusare ute på kvällarna  för var dag som går. Mycket mer motiverande att gå ut och röra på fläsket!

Torsdag

Min tur att vara hemma med krassliga barn.
Efter frukosten gick vi ut. Solen sken och det var helt fantastiskt ute ❤️ Perfekt dag att vara hemma 😊 Underbart att kunna chocka kroppen med frisk luft och sol. 
Elsa tog ut sin traktor som hon fick i julklapp
Givetvis resulterade det i bråk... Albin var ju bara tvungen att testa hennes, trots att han har en exakt likadan fast grön. Elsa blev förbannad.

Vi åt mellis/lunch ute på trappan. Fantastiskt! ❤️
Och innan klockan hunnit bli tolv var det läge för de båda att ta sig en vila.
Elsa somnade på stört och Albin var inte långt efter heller. Han vaknade dock efter typ en halvtimme men efter ett besök på toan kom han och la sig bredvid mig på soffan och vips så sov han igen. Det var inte lätt att väcka honom sedan, Elsa hann tom. vakna och inte ens när hon grejade intill honom vaknade han

Pappan kom hem vid tre. 
Eftersom vi inte ätit någon riktig lunch lagade jag till middagen tidigare och jag hann äta innan jag for iväg på jobb. 

Jag var hemma vid halv åtta och möttes av en Albin som smugit ut i hallen utan att pappan hört något. Han hade lite svårt att somna. Inte konstigt efter hans djupa och långa middagslur. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0