Sol ute, sjukt inne

Idag åt vi frukost vid ett soldränkt köksbord.


Jag har första skiftet här hemma i sjukstugan idag. Peter var tvungen att vara på jobbet nu på förmiddagen men kommer hem till lunch. Då åker jag iväg på mitt jobb. Jag är ju själv på jobbet nu i två veckor och har ingen som kan rycka ut istället för mig. 

Albin är mycket piggare jämfört med igårkväll, trots att han har högre feber idag. Igår hade han jätteont i kroppen men det tycks vara bättre idag. Istället har han börjat hosta, som låter lite kruppaktigt.
Han ligger mest på soffan. Åt en halv rostad macka till frukost och drack lite äpplejuice och mjölk.

Elsa är inte speciellt påverkad av febern mer än att humöret är svajigare än normalt. Hon har snorat lite ända sedan i helgen men nu tycks de tilltagit samt att även hon hostar. Men hennes hosta låter inte kruppigt. 
Hon bygger just nu med lego efter att ha ätit en rostad macka, en apelsin och druckit massa äpplejuice till frukost. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0