En bra halv lördag

En behaglig lördag lider mot sitt slut.

Förmiddagen spenderades ute.
Jag och jycken gick en långpromenad, Peter körde in ved och barnen skrotade runt och gjorde sitt.

Efter några åk i backen gick vi in.
Albin fick för sig att han ville bygga tågbana. Pappan hann vara med en liten stund innan han for iväg till jobbet.
Elsa la sig och sov middag.

Albin och jag åt lunch. Stekt ägg och varmchoklad med marschmellows. En nyhet för Albin och det gick hem 😉 Sist han fick smaka varmchoklad tyckte han inte alls om det, han tyckte det var för sött, men nu tyckte han det smakade bättre. Marschmellowsen var bäst. 
Sedan hade han och jag det otroligt lugnt och mysigt. Han var så himla harmonisk och på gott humör. Han lekte med tågbanan och körde med sina bilar medan jag kunde sitta i soffan och titta på och virka. Och så pratade vi en massa. Jag minns knappt sist han var så go ❤️
Pappan kom hem igen framåt tre och i samma veva vaknade Elsa. 
Och den stökiga Albin återvände.... 

Jag slängde ihop en fruktsmoothie till mellis och tog sedan med mig hunden ut på ännu en långpromenad. Vi gick ner till landsvägen och tillbaka
Dessa ordentliga promenader är något jag saknar oerhört mycket i veckorna nu sedan jag börjat jobba. Jag hoppas lusten och orken på kvällstid kommer tillbaka med ljuset så det kan bli några ordentliga kvällspromenader i veckan framöver.

Jag bestämde att Peter skulle stå för middagen idag och han behövde inte ens komma på vad han skulle laga, jag hade redan tagit fram och tinat och fixat fram ett recept. Det blev en skitgod kycklinggratäng! Han kan när han vill! 

Vi skickade ner Albin till farfar efter melliset eftersom han var på krigsstigen här hemma. Han hann bara sätta foten över tröskeln här hemma när maten var klar innan han förvandlades till ett litet åskmoln. Han skulle INTE äta. Vi lät honom vara och en stund senare kom han självmant ut till oss i köket och åt upp allt på tallriken 😊

Barnen tog en tidig kväll och la sig redan halv sju. Nu hoppas vi de sover gott hela kvällen och natten.
Igår hann jag bara lägga huvudet på kudden innan Elsa började vråla inifrån sig. Satan i gatan så arg hon var! Men pappan var bestämd med att hon inte skulle ligga hos oss utan somna om i sin säng. Jag beundrar pappans enorma tålamod i situationen! I över en halvtimme vrålade Elsa och var ilsket som ett bi medan pappan satt bredvid sängen och talade lugnt med henne. Tillslut kände hon sig färdig och lugnade  ner sig och somnade om i sin säng. 
Helt otroligt att Albin inte vakna av hennes högljudda och ihållande oljud. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0