En dag utan bilder

Bara för att jag skröt igår om hur duktig Albin blivit om nätterna så fick jag det trångt i sängen i natt. Jag vaknade av att Albin stod vid min sängkant och tittade på mig. Jag bad honom gå tillbaka in till sin säng men det ville han inte och jag ville inte lämna min säng så han fick krypa ner mellan oss.
Vi somnar om på stört och lite senare vaknar jag och ligger diagonalt på min sida av sängen med huvudet hängandes ut över sängkanten. Alltid är det jag som blir prejad.

Albin sover som en stock när Peters klocka ringer och han går upp och klär på sig.
En halvtimme efter att pappan åkt till jobbet vaknar Elsa och ropar på uppmärksamhet. Jag går och hämtar henne och bäddar ner oss bredvid Albin. Han sover fortfarande som en stock. Elsa blir så överväldigad av att se Albin liggandes i sängen så hon klappar honom på rumpan, men han märker inget.

Vid åtta vaknar jag av att jag hör barnen sitta och fiffla med min telefon! När jag får tag på den har de lyckats låsa den och så stod det något på något konstigt språk med konstiga bokstäver när jag knappade in min pinkod. Tack och lov avktiverades den igen efter några minuter och jag kom in med min vanliga kod! Skitungar! 😉

Vi åt frukost och tittade ut på blåsten och blötsnön som for runt.
Det kom aldrig så mycket snö under natten men blåste gjorde det.

Farmor kom vid halv elva och strax efter for jag iväg på jobb.
Shit vad moddig och äcklig landsvägen var! Jag tappade tillslut räkningen på hur många plogbilar jag mötte på vägen in.

Jobbet gick bra och min chef var så snäll och kom förbi med lunch åt mig! Som tack för att jag hoppade in extra.
Snacka om personalvård! 😊
Jag var hemma vid fyra igen och då hade vägarna hunnit börja frysa på igen i regnet. Blääää!

Barnen var helt slutkörda när jag kom hem! Farmor och farfar är bra på att trötta ut dom! 😊
Disco skulle dom absolut ha efter middagen men ingen av dem hade någon ork till att dansa. Haha! 
Halv sju stoppade vi dem i säng. Albin somnade plättlätt men Elsa höll på och härja som vanligt. Idag gick vi in till henne flera gånger men satte oss aldrig kvar. Dumt att vänja henne med det igen. Tillslut gav hon upp och somnade ❤️

Nu är det godnatt även för mig. Upp tidigt imorgon!
Barnen ska tillbaka till dagis efter tre veckors jullov. Spännande att se hur det går! 
Albin har ingen större lust att komma tillbaka till dagis säger han, men det är nog mest bara snack tror jag. Det blir nog kul att träffa kompisarna igen.
Elsa verkar mer entusiatiska iallafall och det känns bra! 😊

(Jag har inte tagit ett endaste foto idag!!!! Har det skett tidigare?!?!) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0