En ny upplevelse

Igårkväll gjorde jag något jag aldrig gjort tidigare och som jag aldrig haft några direkta planer på att prova heller, men igår hände det. 
Jag var på mitt livs första Yogapassa-Kundaliniyoga. Det var en upplevelse!
Det var ungefär sådär flummigt som jag förväntat mig men också riktigt skönt och jobbigt.

Passande nog var det ett ryggpass, senaste veckan har jag haft ont i rygg, axel och nacke och det knakade och knastrade både här och där vid vissa övningar.

Det som jag tyckte var svårast var nog andningen, att hela tiden andas långa djupa andetag. Jag kom på mig själv flera gånger med att andas "vanligt". Jag tyckte jag kände mig andfådd vid andningen, som om lungorna liksom var för små.
Och att höra de andra mer erfarna sitta bredvid och "eldandas", alltså flåsa som tokar, kändes märkligt och tom. lite äckligt. Men det är väl en sak man vänjer sig vid. 

Det var många nya begrepp att lära sig. Vissa flummigare än andra 😉 Tex. Titta i tredje ögat, rotlås, cirkulera runt en femkrona, gongong samt olika mantran. 

Hur som helst så var det riktigt skönt för kroppen och 1,5 timme gick otroligt fort!  Efteråt var jag helt galet frusen. Nästa gång måste jag ha med mig en varm kofta. Under själva passet låg vi på ullmattor och med filtar på oss så då var det skönt. 

Anledningen till att jag provade på var att min ena chef lurade dit mig. Hon var där första gången förra veckan och blev helt såld på lokalen och atmosfären. Hon frågade om inte jag ville hänga på men när jag var svårövertalad erbjöd hon mig att bjuda mig på tio gånger som friskvård. Det tyckte jag var snällt tänkt och tackade ja. 
Jag ångrar inte att jag lät mig luras med 😊
Jag vet inte om jag kände något speciellt i kropp och själ direkt efteråt igår. Kanske lite mer harmonisk inuti.
Men senare under kvällen somnade jag på soffan på Peters bröst ❤️ Det var evigheter sedan jag var så avkopplad och somnade på soffan, så kanske det berodde på Yogan? 
Jag trodde jag skulle ha värsta träningsvärken i typ hela kroppen idag men det känns faktiskt ingenting. Tidigt imorse, precis när man blev väckt så hade jag ont ända ut i tårna men det försvann helt. 



Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilken bra chef du har, verkar väldigt omtänksam. Jag tror yoga är skönt för kroppen.

2016-01-25 @ 19:24:03
Postat av: Farmor

Roligt att du prövade. Du kan låna min yogabok för nybörjare med mycket bilder i för att komma in i "fackspråket". Andningen är viktigt för avslappningen och det kan du träna när som helst, det gör mycket nytta när du blir van.

2016-01-26 @ 09:25:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0