Han åt!

Elsa fick vara hemma idag också men idag var hon med farmor medan jag jobbade mina timmar. Jag åkte och lämnade henne och hunden hos farmor påvägen till jobbet. Båda var lika glada att få åka dit 😊

Elva var jag tillbaka igen och möttes av en glad men något trött liten snorElsa. Hon är verkligen bara snorig, nu har tom. hostan som retade henne lite i helgen försvunnit men eftersom snoret är lite åt det gröna hållet får hon inte vara på dagis.

Vi åkte och hämtade Albin på dagis och han deklarerade redan i bilen hem att han inte var trött alls. Jag mäktade inte med att ens försöka få honom till lite nedvarvning när vi kom hem så jag lät honom istället vara med farfar. De var ute en stund och gick sedan in nere hos honom.
Elsa som var superövertrött hade otroligt svårt att komma till ro och somna middag. Det tog låååång tid. Och när hon knappt sovit en timme klampade Albin och farfar glatt in här med en nybakad sockerkaka i högsta hugg som de ville bjuda oss på till mellis. 
Mycket god kaka hade de gjort! 

Efter mellis började de bygga med lego och medan farfar var kvar en stund la jag mig på soffan under en filt en stund. Jag fick en riktig frysattack.

Senare när jag stod ute i köket och donade med middagen hör jag ljudet av en stor legolåda som vänds uppochner och det rasslar ur legobitar
Albin badade i lego och Elsa åkte båt i den tomma lådan.

Otroligt nog städade dom upp allt innan maten! 

Albin är inne i en riktig tråkig matperiod. På dagis äter han oftast bra men hemma vet jag inte riktigt vad han lever på?
Det blir alltid massa tjat och gnat vid matbordet och vissa dagar smakar han knappt på maten. Och Elsa apar ofta efter tyvärr. 
Idag hade jag gjort lax och spenat med ris. Det har gått hem tidigare så jag hoppades det skulle göra det idag också. Det började dock dåligt. Albin sket fullständigt i att vi satte oss och åt och han kom inte ens ut i köket för att titta vad vi åt. Tillslut hämtade pappan honom och tvångssatte honom på stolen. Det dröjde innan han började peta i maten men det slutade med att han fantastiskt nog åt upp hela sin tilldelade portion! Halleluja! 😊
Morötter äter han enbart om de är färska. Det är väldigt viktigt ska ni veta 😉 

Nattningarna gick lugnt till idag. Elsa knorrade lite som vanligt men gav upp fort.
Albin slocknade så fort vi läst färdigt boken. Han var uppe med tuppen imorse och var helt slut. När våra klockor ringde halv sex imorse upptäckte vi att Albin redan var uppe och höll på med legot ute i vardagsrummet! Hur länge han varit vaken och uppe vet vi inte? Ingen av oss har hört honom. Han har blivit en riktig smygare! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0