Hemma igen och jobb igen

Borta bra men hemma bäst! Sjutton så skönt att lägga sig i sin egen säng efter en vecka på en bäddsoffa 😊

Hemresan gick som på räls, nonstop körde vi. Elsa var märkligt nog vaken hela resan. Hon gjorde några tafatta protest pip ibland men annars gick det bra.
Albin vaknade när vi åkte genom Stockholm och i de norra delarna möttes vi av ett riktigt snöyrarväder. Men det gick också bra 😊

Vi stannade till hos farmor för att hämta hem jycken och blev bjudna på mat. 
Jycken hade haft det lugnt och skönt i en vecka. Massa promenader och träffat snygga hundtjejer 😉
Efter maten åkte Peter och jag iväg till affären en snabbis medan barnen väntade kvar hos farmor och sedan åkte vi hem den sista biten. 

Vi var hemma vid fyra.
Elsa hoppade upp på sin traktor det första hon gjorde när hon kom in och Albin försvann in på sitt rum. Han har ju inte varit hemma på 1 1/2 vecka! 
Jag packade upp lite packning, bytte kläder och en halvtimme efter hemkomsten satte jag mig i bilen igen för att åka iväg på lite jobb. Jag blev tillfrågad lite extrajobb härom dagen och eftersom jag haft väldigt få jobbtimmar mellan jul och nyår så passade jag på när det erbjöds. 
Jag och chefen hjälptes åt så det gick hyfsat fort. Och efteråt åkte vi och åt sushi. Så gott!
Jag var hemma igen lite efter nio. 

Barnen hade somnat rätt lätt och Peter kunde återförenas med sin fyrkantiga kärlek nere i källarn och märkte väl knappt att jag var borta hela kvällen.

Nu har jag lagt mig, imorgon ringer min klocka tidigt för jobb igen. Julledigheten är nästan slut. Iallafall för mig. Peter och barnen är hemma hela denna vecka också innan den vanliga vardagen drar igång på riktigt igen nästa vecka. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0