Hon sjunger och "Duhar"

Oj vad hon går och trallar och "sjunger" här hemma! 
Lilla snigel är en riktig favorit just nu men idag hörde jag henne sjunga: "danda gocka. Danda gocka"
Kan ni gissa vilken det är? 
Dansa min docka, såklart! 😊 Jag brukar sjunga på den och dansa och idag kom hon ut till mig i köket och puttade på mig, sträckte upp händerna och ville dansa medan vi sjöng sången ❤️

En annan ny sak är att hon börjat prata om sig själv. Hon pekar sig själv i magen med båda händerna och säger: "duh!" Och menar då sig själv. Hon säger alltså inte Jag utan Du. Haha! Gullunge ❤️ Helt rätt egentligen ju eftersom vi säger Du till henne 😊 
Tokfian som också börjat använda sin grottfolksknäppning med tungan allt mer sällan. Istället för att dra in luft när hon "säger" det så har hon börjat med att andas ut ljudet och då är det lättare att forma det till något lite mer begripligt "ord".
Duktig tjej! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0