Lördag med promenader och syjunta

Elsa vaknade 6.20. Snorig och hostig. Jag tog med henne in till vår säng i hopp om att hon skulle somna om, men hon låg bara och sparkade på mig i någon timme innan hon gick upp till pappan och Albin som låg ute på soffan.
Peter hade redan vid femtiden gått in och lagt sig hos Albin, han vaknade och var lite ledsen då. Strax efter skedde det en olycka i sängen och de la sig på soffan istället. 
Vår förhoppning om lite sovmorgon gick i stöpet. Ändå var Albin uppe till efter nio på fredagskvällen och åt popcorn och tittade på fångarna på fortet. 

Efter frukosten tog Jessica och jag en långpromenad. Så vackert ute och det bet härligt i kinderna av kylan. Elsa var sliten och hon somnade ganska fort nerbäddad i vagnen ❤️

Eftermiddagen ägnades bla. åt att lägga pussel och fika.
Albin klarade 30-bitars pusslet han fick i julklapp galant! Och Elsa klarar sina pussel bra också. Oftast 😉

Det var så skönt att vara ute och gå så vi tog en runda ner till landsvägen och tillbaka innan middagen. 
Jag fixade en ugnssteks oxfilé till middag och jävlars så gott det blev!
Albin ville hellre ha korv så jag fixade det också. 
När maten äntligen var färdig bröt helvetet loss totalt. Båda barnen spårade ur och skulle absolut inte äta korv och inget annat heller helst. Ett jäkla gorm! 
Chokladpuddingen jag fixade till efterrätt fick stå kvar i kylen och barnen stoppades i säng så fort försöket till matstund var avslutad. 

Jessica och jag ägnade kvällen åt att klippa och sy.
Peter spelade tv-spel. Och lite komiskt att vi alla tre trängdes nere i källaren i samma hörn av huset 😊

Klockan hann bli efter midnatt innan vi sytt färdigt och la oss.
Jag hann inte ens lägga mig tillrätta ordentligt innan Elsa vaknade ledsen och skulle under inga omständigheter ligga kvar i sin säng. Hon låg som ett plåster på mig heeeela natten.
Peter är inne i en period när han inte vaknar av något och det är irriterande!
Vid fyra vaknar jag av att Albin är ute på toaletten. Jag är också nödig så jag går också upp, upptäcker att han varit upp och tänd lampan i vardagsrummet och tänkt ta morgon och börja leka. KLOCKAN FYRA!!! Jag förklarar för honom att det är jättemycket natt fortfarande och lite motvillig lägger han sig i sängen igen och somnar också om. Duktig grabb! ❤️

Vid åtta- halv nio vaknar jag sedan av att Elsa skjuter en stol framför sig i köket och det låter som fan! Att hon lämnat sängen har jag inte märkt något av. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0