Tröttsam torsdag

Ännu en dag är slut. Denna dag började segt. Fan så trött jag varit ända sedan jag var tvungen att vakna imorse.
Elsa sov halva natten inne hos oss och vaknade på gott humör. Humöret sjönk dock till botten när hon blev kvar hemma idag igen medan Albin fick åka till dagis.
Albin hade också svårt att komma upp imorse och humöret var inte det bästa.

Elsa stannade hemma med farfar idag på förmiddagen. Det är smidigt när vi kan lösa det så och "slipper" vabba. 

Min rethosta har idag blivit lite värre och förmiddagen var ganska kraxig. Och trött som sagt.

Jag hämtade en glad dagiskille lite innan tolv och vi brummade hem till Elsa.
- Mamma! Jag är inte trött idag heller och behöver inte vila när vi kommer hem. Konstigt! 
Informerade Albin mig om på hemvägen.

Hemma möttes vi av en sovande farfar på soffan och en sovande Elsa i sin säng 😉
Dom hade haft det bra hemma! De hade varit ute ett par timmar på förmiddagen och sedan gått in och ätit lunch och lagt sig.

Jag fick Albin till att iallafall lägga sig och läsa en bok inne på sitt rum.
Mina ögon var så trötta att de gick i kors men jag hann inte mer än plocka upp matvarorna jag handlat och därefter bara sätta mig i soffan innan Albin tyckte han både läst och vilat färdigt. Hans ögon gick också i kors men det är inget han vill låtsas om.
Han satt/låg iallafall på soffan en stund medan jag hann samla mig lite och en stund efter det vaknade Elsa. Mycket tidigare än normalt. Bara gilla läget.

Albin skulle ner till farfar hade han bestämt och så blev det också. 
Jag och Elsa fixade mellis åt oss. Vi festade till det lite extra i smyg med en kexchoklad. Elsa slet den ur händerna på mig när jag skulle öppna den. Haha! En till chokladälskare 
Resten av eftermiddagen plockade och fixade vi lite samt lekte. 
Jag tog äntligen tag i bestyren med att ta hand om mina inte längre så fina julplanteringar. Två Amaryllisar har jag som blommar för glatta livet nu. Man är inte lika entusiastisk över det fenomenet denna tid. För fyra veckor sedan hade det varit annorlunda däremot. 

Även dagens middag blev fullträff! Makaroner och korv går alltid hem hos barn 😉 Lite gurka och paprika till det så är middagen komplett! 

Disco och bad avslutades denna torsdag med.
Ikväll testade vi att koppla in Elsas cd-spelare och låta henne lyssna på en sagoskiva efter att vi läst Totteboken, i hopp om att det skulle bli en mindre knorrig nattning. Och det blev mycket bättre! Inte perfekt men mycket lugnare. Skönt både för henne och oss. Det är inte roligt när varje nattning är arg och ledsen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0