Baka misslyckade kakor

Om en vecka ska vi ställa till med kalas här.
Jag har i flera veckor gått och tänkt att jag ska börja baka och förbereda i tid. Har det blivit så? 
Nä!
Peter tycker vi kan köpa färdigt fika medan jag anser det hör till att man anstränger sig och bakar och grejar. 
Men tiden och orken finns inte! 😔 Enda stunden på dygnet jag ibland kan känna mig pigg och fylld av lust med dra igång ett bak är efter sju vissa kvällar. Men inte sjutton kan jag dra igång en visp och väsnas när barnen sover. Och om det är en deg som ska jäsa hinner det ju bli natt innan jag är färdig. 

Igår eftermiddag tog jag faktiskt tag i saken. Något måste jag ju ändå anstränga mig till!
Barnen ville ju givetvis vara med men eftersom jag vill få baket överstökat så fort som möjligt så gör jag det helst själv. 
Dom satt på varsin stol och tittade på. En stund. Innan de började kivas och bråka istället. 
Men en kaka blev det tillslut! Givetvis ingen megasuccé (såklart) men den får faktiskt duga.

Idag tog jag tjuren i hornen igen och drog igång ett bak. Något så simpelt som chokladmuffins fick det bli.
Peter tog med sig barnen ut så jag fick greja själv.
Givetvis blir inte heller dessa bra. Hur kan man misslyckas med muffins?!
Det är tydligen inte meningen att jag ska baka. Iallafall inte under press.
Jag är ledsen Elsa! Men det ser ut att bli ett kalas med köpekakor tyvärr 😔 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0