EKOAlbin

Jag har blivit en riktig ekonörd!
Sedan jag börjat jobba och vi har lite mer pengar att röra oss med så letar jag ekologiska varor på hyllorna i affären. 
Om varan ej finns som ekologisk så försöker jag/vi att så mycket det går att iallafall köpa svenskproducerade varor. Eller allra helst närproducerat. 
Detta är en utmaning må ni tro och handlingarna tar längre tid samt kostar mer. Men men. 

Vi har också automatiskt börjat prata om det hemma och Albin har snappat upp allt! Han ser tex. om det står EKOLOGISKT på mjölkpaketet och pratar ofta om att saker är ekologiska eller inte. 
Men idag tog han priset! 😊
Vid middagen satt vi och pratade om vad de fått till lunch på dagis och vi kom fram till att det hade serverats ris och korv av något slag. Samt blomkål och morot.
- Vad bra! Precis som grönsakerna som du tycker om. Sa jag.
- Mmmmm. Mumlade Albin lite tveksamt och efter en stund säger han
- Moroten var inte så god för den var inte EKOLOGISK! 
- Men hur vet du det? Frågade du fröken?
- Nä! Den smakade inte EKOLOGISKT bara. Sa han och spände ögonen i mig. 

Haha! Mycket imponerande att han tom. känner smaken på ekologiskt och inte 😉

Barnen blev dessutom lovade glass idag efter middagen eftersom de åt så bra och då frågade Albin:
- Är glassen ekologisk?
- Nä tyvärr inte. Fick vi sorgligt berätta.
Men det var tydligen inte så viktigt för glassen åt han upp utan några invändningar på smaken 😉

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0