Måndag med bak och städ

I söndags höll mitt huvud på att explodera när jag börja tänka på hur mycket jag vill hinna med innan kalaset kommande helg, plus allt annat vardaglig. 
Det är helt fel tid i månaden att klara av stress och motgångar. 
Jag slängde iväg ett sms till svärmor och frågade om hon hade tid att komma över något till oss på måndagen och passa ungarna medan jag kunde försöka göra nytta.
Lite efter tio igår förmiddag var hon hos oss! 😊 Och när hon kom hade jag redan hunnit städa vårt sovrum ordentligt samt bäddat rent i alla sängar och satt en bulldeg på jäsning. 
Farmor och barnen gick ut och jag tog hand om den färdigjästa degen i lugn och ro.

Elsa la sig efter lunch och farmor och Albin läste böcker och jag fortsatte med städningen nere. Vill helst slippa att våra nattgäster slipper få dammallergi i helgen.

På eftermiddagen kände jag mig äntligen lite mer tillfreds inombords och stressen var inte lika jobbig. 

Bilbanan åkte fram under eftermiddagen. Albin är riktigt duktig att planera sitt banbygge och få ihop det


Det var trötta barn vi hade resten av kvällen. Albin åt inte ens middag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0